The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 8 oktober 2011

DON`T BE AFRAID TO BE A DIFFERENT KIND OF PERSON..... IT`S ALL ABOUT CONFIDÍDENCE...


Vad är normalt? Vad är avvikande? Vad innebär det att våga gå sina egna vägar med bibehållen respekt? Och vad göra när känslan av att Din styrka blir Din svaghet?

Svaret för mig är så solklart. Jag kommer, precis som ALLA andra vara en unik personlighet, som har en maggropskänsla för vad som är rätt, för mig. Jag ÄR en stark personlighet men inte på någons bekostnad, mer finns jag där som stöd, hjälp och vägledning för dem i min närhet som så önskar. Det kräver en lika stark självkänsla att stå för den du är och våga växa och utvecklas till den person och nå de mål du VET att du strävar efter.

Jag skrev ett inlägg häromdagen, precis om detta - och har en önskan om ett förtydligande. Det finns även människor med förvisso avvikande personligheter, men mer med en inriktning av att ägna sin tid till destruktiva beteenden. Att vara avvikande av den kalibern skapar inte bara en oro i omgivningen utan även ett kaos hos den är drabbad.

Känner du att du är omgiven av energitjuvar som tar mer än de ger? Stäng den dörren - Våga vara annorlunda och känn Dig trygg och självsäker i att din känsla är rätt - det gäller bara att våga säga ifrån. Det är den finaste tjänst du kan ge din bästa vän - dig själv!!

Lovely isn´t it?

Stand up for yourself!!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv