The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 16 oktober 2011

EXPERIENCING THE SIMILARITY OF OUR PHYSICAL & GENETIC BENEFITS!!!

Ibland blir vetenskap magi... Ibland blir magi vetenskap. Jag är en sann vän av att allt jag står för SKA vara en baserat på vetenskaplig dokumentation i den mån det går. Vissa saker går inte att bevisa då den traditionella skolmedicinen inte alltid går hand i handske med min utbildning, erfarenhet och skolning. Tro mig - jag har en gedigen skolmedicinsk utbildning av hög rang i kombination med det jag brinner för.. DET som anses som Alternativ medicinsk utbildning... Det märkliga i detta sammanhang är att det som anses som "Alternativ medicin"... har mer än 5000 år av dokumentation där ORSAKEN står i fokus. Den traditionella läkar- och västerländska skolmedícinen är dokumenterad utifrån andra medicinska värden och baserar sig ofta på symptomlindring och läkemedelsbehandling som lösning på diagnoserna. Vad väljer Du? Att hitta orsaken till dina problem eller få ett läkemedel mot dina symptom? Är det inte bättre att förebygga och motverka att sjukdom uppstår i den mån det går istället för att vänta till "Kroppen" går sönder och/eller utvecklar sjukdomstillstånd.

Jag och O gjorde en test under helgen på Bosön i helgen - resultaten var makalösa. Jag är snart 49 år, O är 54... Ja.... jag lyckades komma åt en knapp så HELA det kompletterande inlägget försvann... Jag gör om...igen... då det är läsvärt..  Be rigth back!!

Jag kan avslöja att våra testresultat i vår ålder.... fick testpersonalen att gå i taket... LOVE that.. Samtidigt.. måste man vara ödmjuk i att de resultat vi fick mycket beror på att både jag och O rent fysiskt ägnat oss åt någon form av träningsaktivitet sedan vi var 3-4 år.... Och tagit hand om oss med bra kost och en sund inställning till livet. MEN... LOVED it anyway...!! Vilken inspiration att ta in!! To be continued!!
LOVE / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv