The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 23 oktober 2011

A VERY GREY DAY....

Mmmm.... att ha ett projekt som vårt Slott att sätta händerna i när tiden räcker till är ljuvligt.. Vårt hem liknar förmodligen inget annat. Fast å andra sidan - är alla hem unika i sitt slag. Mina man och jag är rörande överens. Han fattar de stora besluten.. och jag de små... Hitintills har det inte behövts fatta några stora beslut - de små upptar all min tid med en accept med makens goda sinne för en balans och harmoni. Den egenskapen krävs när man lever med en kvinna med MYCKET starke egen vilja... men som ALDRIG skulle köra över, eller ens trampa på en älskad tå.

Vårt hem speglar det som är vi.... med råge... idag sattes normen för att skapa vårt sovrum. Efter att ha kreerat ett kök som är en mix av New York och fransk rokoko, en hall som är en asiatisk oas och rum till barnen som skulle gå att hyra ut till samma pris som en natt på Grand hotell är det nu dags för nästa resa i vår interior travel.. It it´s getting grey, with a touch of glammy silver & moaré silk..... Vi har sett ut fondtapet, satt upp lampor med delikata skärmar i rent vitt siden, lakan i antracitgrå satin och kinesiska mattor som gör känslan av att sätta ned fötterna på morgonen till en lyxig start. Sänggavel och sideboards beställda likaväl som en ljuvlig sängkappa i ett benvitt moarésidentyg som är magiskt. Till det blir det custom made gardiner och ett sängöverdrag i en grå nyans. Målet är en neutral harmoni där själen får vila men ändå få en lyxig inpackning av bästa kvalitet.. Tavlan som just nu vakar över oss är en bröllopsgåva från Calle.... Kärlek...

Just nu är jag så ivrig att få allt klart att jag LÄNGTAR efter att få provsova känslan... som jag redan vet kommer att vara ljuvlig... Att dessutom få krypa ned  i de fluffiga duntäcken vi har tillsammans med min MAN gör att jag kommer sova MER än gott...

To be continued.... Sovrumsresan är bara påbörjad och tapeten är bara där.... som en liten teaser för att veta att det är rätt... Tycker Du att bilderna är otydliga - är tanken precis så... Det är bara en försmak... Enjoy...!!



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv