The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 23 oktober 2011

THINGS THAT REALLY MATTERS....

En insikt jag ofta gör i möten med människor är att de som har ett förflutet de inte alltid är stolta över,eller de som är mitt uppe i det,  är att de i större sociala sammanhang som ligger utanför den atmosfär de är vana vid.. blir tysta, små individer.. Min livserfarenhet och summering skulle få vilket bokförlag som helst att betala dyra pengar för den sanning om mångt och mycket jag sitter på i erfarenheter och insikt.

Att ha ett förflutet som kriminell, oärlig, besitter tjuvheder, eller vad man nu än klassar som en form av en annan dimension av livet... är i mina ögon underbart.. Så länge man valt att ändra livsvägen till en annan, mer luckrativ och en ständig trygghetskänsla och ett lugn i hjärta och själ.

Tro mig - jag har sett det mesta, men det som verkligen betyder något.. ÄR att man själv inser litenheten i att tro sig vara stor utan en egen självkänsla. Att stå på egna ben, utan västar, utan hot och att leva i gränslandet är att äntligen ha blivit vuxen. Jag älskar människor som VET och har levt i ett ingemansland - laglöst, rebelliskt och utan respekt.. som HITTAR vägen ut ur det. Det är en styrka att kunna välja bort det man inte vill ha, då man sett de negativa sidorna av det, lära sig av livets många vägar och våga börja om... THAT is things... that really matters.. Respect to all of you guys who have made it.. Love & Cred to all of you...
YOU are the winners

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv