The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 20 oktober 2011

EMOTIONS YOU DIDN´T THINK COULD EXIST....


Intet är som väntans tider... Jag och min man är extrema doers.. Det som inte händer här och nu.. går bort.. ibland sågas personer som lovar runt och håller tunt - med en snabb halshuggning. JAG är den som är bitchen (he,he) i vår relation och som kortar av beslutsprocesser för att livet ska ägnas till att leva.. INTE till att lösa andras problem med att inte kunna vara snabba nog i beslut.

Just nu har väntan bestått i många saker - en av dem var slutversionen av vår bröllopsfilm - the LONG version... IDAG kom den... Kontentan blev... stoppa barnen snabbt i säng... Ta varsitt glas vin, mys i soffan och NJUTA av summeringen av THE DAY.... (Dagen efter såg vi självklart den tillsammans med våra ljuvliga barn)

EN HEL hushållspappersrulle gick åt... Skratt blandades med lyckotårar och känslan av dagen återskapade samma magiska känsla som på vår bröllopsdag. 8 filmade timmar nedklippta till 25 minuter kräver sin man.. Ove Ellemark gjorde det galant!!!
Vi älskar att vara gifta.. det skapar en identitet i sig självt. Det är äkta och på riktigt och att presenteras som varandras respektive man och hustru ligger i linje med hur vi egentligen är och som det ska vara.

Tillsammans har vi en överenskommelse - vi har kärlek och känslor för varann och vår familj vi inte ens trodde var möjliga - det VET man inte förrän man upplevt det... Min innersta önskan är att alla någon gång får det - men vet även av erfarenhet... att ett antal aldrig kommer att komma dit... Det säger inget om mina tankar... bara något om de som aldrig når lyckan... Vi är alla vår egen lyckas smed....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv