The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 5 oktober 2011

AMAZED OVER THE POWER OF THE LAW OF ATTRATION.....



Ni som känner mig vet att jag verkligen lever efter tesen "Law of attraction". Att leva i nuet med en tanke på att allt man önskar kommer gå ens väg. Stöter man på hinder på vägen beror det ofta på att universum korrigerar dina önskningar till något mer realistiska och baserade på jordnära motiv. Att få det liv man drömmer om handlar inte bara om att sukta hett efter, dyra bostäder, smycken, hunkar till män utan faktiskt vara den som BIDRAR till att sprida positiva energier omkring dig. Allt handlar om DINA tankar som skapar ringar på vattnet i vår magiska kvantfysiska värld. Jag går inte omkring och önskar mig en massa saker hela dagarna, det har jag inte tid med. Men vad jag gör - är att bemöta alla i min omgivning med så mycket positiv energi jag bara kan. Dels för att jag mår bra av det och dels för att det smittar av sig. Ett leende ansikte spottar ingen på. Inte någon som fungerar så som det ska vara. Då kommer ju självklart det stora frågan. VARFÖR hamnar många ändå i situationer där man möter fel män, omger sig med energitjuvar och vet att man har många negativa tankar som passerar genom huvudet varje dag. Jag skulle kunna ge Er nyckeln, men väljer idag bara att ge en reflektion jag själv gjort senast idag.
Jag möter dagligen människor i mitt arbete med oerhört olika personligheter. Det som gör att situationen blir hanterbar är att jag dels skiljer på arbete och privatliv. Att dela med sig av positiv energi skapar en bättre miljö både för sändare och mottagare. Privat har jag en enkel princip. Jag ger alltid alla en chans att förutsättningslöst vara precis dem de är och ofta blir dessa möten till ett positivt minne eller en bestående växande vänskapsrelation.

De som inte är på samma nivå som jag och inte är intresserade av att vara där.... Låter jag helt enkelt bara bli. Jag tänker inga negativa tankar, jag irriterar mig aldrig, jag låter denna typ av energi bara vara. Man kan säga att det är att stänga en dörr, så ser jag dock inte på det, jag ser det mer som att alla kan inte vara på samma nivå och accepterar man det blir livet enklare. Det här är något jag sällan behöver försvara. Det har säkert skapat en del oro och osäkerhet hos dem som vet med sig att de inte finns i min atmosfär, men jag ägnar alla tankar på att sprida glädje och ge energi och lägger aldrig krut på dem som talar illa om mig, irriterar sig på mig eller av någon anledning inte tycker att jag är en bra person. Det säger bara mer om dem än om mig, eller hur? Tänkvärt.

Idag har jag en stund över bara för mig själv och den tiden ägnar jag åt en tanke jag inte fått ur mig tidigare. Jag har bloggat och är en flitig användare av Facebook. Jag delar ofta med mig av mina tankar och åsikter dels via ord men även i bildform.

Jag kan ärligt säga att min man, aldrig läser min blogg och sällan ägnar tid åt sin fb sida så därför blir den här historien speciell. Det handlar om vad man attraherar in och att jag verkligen har bevis för det. För ett par år sedan, när jag levde själv, har jag varit precis likadan. Dock tröttnade jag under en period på de uppvaktande kavaljerer som då knackade på min port så jag ändrade min relationsstatus till att jag hade ett förhållande. Det var verkligen min önskan att i framtiden hitta mannen i mitt liv - och min önskan då var klart och tydligt uttalad att när jag gifter mig ska min vigselring vara av designen Bvlgari. Den bilden har jag levt med under många år - jag älskar designen och visste precis hur den skulle se. Jag la upp en temporär profilbild av just den ringen och fick säkert mer än 100 "likes" och kommentarer om både ring och frågan och VEM jag inlett en relation med. Jag sa efter en tid som det var - att jag inlett en relation med.. mig själv. Och det gjorde jag den dagen.....Jag bestämde mig för hur min framtid skulle se - min egen livsplan.

Detta inlägg gjordes 14 november 2009

En tid senare var jag på NK och föll handlöst för en så vacker klocka, självklart av samma märke, lägger upp en bild av den med informationen om att den skulle inom en snar framtid ha den kring min handled. Bilden var av klockan med svart urtavla - jag skrev uttryckligen att den skulle vara med vit.

Detta inlägg gjordes 20 mars 2010 med orden " Idag gjorde jag & Sessan NK osäkert. Champagnebaren i Juvelsalongen gjorde beslutet enkelt... snart på min arm med vit urtavla"

När min man friade till mig - 23 april 2011 - HELT utan aning om detta, tar han fram en ask med RINGEN!!!
Mina tårar föll självklart av den största lycka någonsin av att mitt livs kärlek friat och dagen efter berättade jag att det var  min favoritdesigner och var helt mållös över hans smakfulla val.

Historien stannar inte där... På vår första morgon som gifta är det kutym att brudgummen ger sin fru en bröllopsgåva - Nu har ni säkert räknat ut svaret - I paketet låg den, min drömklocka med vit urtavla..

Magiskt? Absolut men, egentligen inte. När jag tänker efter så föll bara bitarna på plats till 100 %. Jag är verkligen inte en materialist, men jag gifter mig för livet så mina ringar och min klocka är symboler för det mest underbara som hänt och som jag ser på och njuter av varje dag.

Kontentan av vad jag vill säga är... What goes around - Comes around. Känslan av att ha 100 % kontroll över tanke, känsla och emotion, DEN är magisk! Mitt liv är inte bättre och jag inte mer lycklig för att jag fått dessa gåvor. Men det är stort att flera år efter mina så starka tankar och en vetskap och önskan föll på plats och manifesterade min övertygelse på ett ljuvligt sätt. Idag lever jag precis det liv jag vill leva, Idag är jag precis den kvinna jag älskar att vara, med en man som är min drömprins och mer MAN än jag trodde var möjligt. Han ÄR min soulmate och stora kärlek, så allt arbete med mina positiva tankar och all längtan efter skatten vid regnbågen har jag nu. Därför kan mer än väl dela med mig till min nära och kära, stötta och älska. That´s me..... and will be.... forever..

Lovely isn´t it

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv