The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 20 oktober 2011

TOTALY BREATHTAKEN.. WITH TEARS OF GRATEFULNESS FALLING @ WORK...


Min morgon började idag med att jag valde bort att träna - att ägna en stund åt mig själv när O och alla barnen gått till skola dagis och träning. Min morgon blev lugn och skön... med en kopp kaffe framför datorn innan jobbet och harmonin spred sig i kroppen. I dag har jag redan från ögonblicket jag vaknade känt att dagen kommer bli speciell. Jag har, av ett flertal av min fina vänner fått spontana sms, med fina ord, en önskan om att min dag ska bli härlig och de positiva energierna har styrt känslan jag burit i mitt hjärta. Man tror man är är förberedd på det mesta då man levt ett tag, men dagen innebar en händelse som fullkomligt fick mig att tappa fattning och kontroll över mina känslor. Anette Andersson fd Nettan Jansson... som jag känt sedan hon var en ung kalv från Eskilstuna. En fotbollstjej som inte förstod det där med att vara kvinna, använda mascara och ens visste vad ordet glamour innebar. Nettan träffade Mats - som DÅ kanske inte var en påtänkt potentiell äkta man, men en härlig underbar person med en utstrålning som fick Nettan på fall och de har under åren vuxit ihopp på ett underbart sätt.. Vi har följts åt sedan dess, hållit kontakten och blivit riktiga VÄNNINOR!!  Något jag är så stolt över. Jag har sett ett frö blir en liten grodd som sakta men säkert nu utvecklats till den vackraste av blommor.. Vi kommer vara vänner för alltid - det vet jag med säkerhet. Vi är väldigt olika, Nettan och jag... Jag.. hmm, hörs, syns och är inte känd för att vara en diskret person utom när det gäller integritet... DÄR är jag benhård!! Mina vänner kan alltid lita på att förtroenden stannar, och jag tar aldrig plats på någons bekostnad. Nettan - hon finns där som en glödande kolbit, redo att bli en färdig diamant... utan att göra så mycket väsen av sig.. MEN är en fantastisk kvinna med en enorm personlighet och karaktär få förunnat. Jag hade dessutom  den fantastiska äran att få vara hennes toastmadame när hon i somras gifte sig med sin älskade Mats, så ETT giftermål har vi delat varann som vänner.

Idag gjorde hon mig totalt ställd... She took my breath away... Min älskade adept som hatar att prata inför människor, vilket 95 % av ALLA gör. Därför gjorde det mig extra rörd över de ord jag fick mig tillsänt via mail - med en önskan och en förklaring HUR mycket hon önskat att hon vågat säga dessa ord på vår bröllopsdag... Mitt svar på det är.... Det spelar ingen roll  när man säger, skriver eller uttrycker något, ibland särskiljer man sig just genom att INTE säga något när man förväntar sig det, utan att istället hitta timingen... Älskade Nettan - det gjorde du idag... Du hittade timingen att när dina ord anlände... hade jag tiden... var jag mottaglig, hade tiden att kunna reagera, agera och låta mina känslotårar rinna fritt.. Just när jag öppnade ditt mail - hade jag för en gångs skull 2 timmars lucka för administration istället för att behöva möta patienter.. Tro mig - det hade inte gått... Honey,  you have already made a place i my heart... Today, you made history for life as my friend... Även om Ni som läser detta inte kan min bakgrund - är dessa ord för mig... REN MAGI!! Jag saknar ord - Älskar Dig sååååå.....


"Min älskade, underbara, fina Catharina!
Vi har olika minnen om vårat första möte, Du på KMK, vilket jag bara har ett svagt minne av, men Mitt är på Koh Samuis flygplats, har det t om på film tror jag! Vi står och väntar på ”Stor Anders och hans tjej”, Mats hade informerat att ni skulle bo med oss på Rocky i några dagar…. Jag hade legat hemma i tre veckor med en influensa som satt sig på ögonen minns jag, och jag var skakig och vit som ett spöke:)
Ung som jag var stod jag nervöst och väntade på det lilla tåget som tar en från planet till ankomsthallen, Anders visste jag hur han såg ut, men inte du, och när tåget stannar hoppar en vacker , rödhårig kvinna med stora solglasögon ut och utbrister i ett ”tjohooo”, vinkandes och ett stort leende!! Vi möter upp Er och jag sträcker artigt fram handen för att hälsa, och får ett ”äh, va fasen, hit med dig!” och omfamnas med den största kramen av Dig! Redan Där vann du mitt hjärta ♥
Veckan som följde var en speciell upplevelse, vi hann med att bli osams med ägaren på Rocky för att jag inte kunde sova p g a vågorna, och ni med ödlor som skrek i husväggarna :):) , vi var nära att köpa hus(!), jag höll på att bli halshuggen av köksmästaren när jag lite fint försökte boka av hummern som vi beställt!, det bars ut sängar på balkonger, NÅGON petade i mig Fernet när jag var matförgiftad, vilket bara vände i magen och jag fick åka hem …osv….:):)

Efter den veckan visste jag att Du var en väldigt speciell kvinna som jag avgudade!


Det blev några möten efter det, och januari 2004 träffades vi i Thailand igen, den här gången var WildaNorton med:), den veckan lärde vi känna varandra på riktigt, vi låg på stranden hela dagarna och löste alla världens viktiga problem och läste skvallertidningar:)
Hösten 2004 står jag på en parkering inne i Eskilstuna och Mats ringer mig och säger,”gå till Thai-restaurangen på stan, Anders och Catharina är där, jag hinner inte”…..Jag knatar dit med lilla Wilda i vagnen och där sitter ni med Melina OCH en bilstol med en liten, liten snorpa i! Förvirringen är total i mitt huvud, men vi reder ut det snabbt, och mitt och Wildas första möte med underbara Mollpan är ett faktum!
Sedan följer 7 år av ups and downs i våra liv med många anekdoter , det firas midsomrar och det nattas barn i barnvagnar med petflaskor fyllda med vin, vi reser tillsammans, osv….och vi kommer närmare varandra…..du har varit som en mentor för mig ibland och jag har vuxit till mig under åren och jag så mycket att tacka Dig för. Alla ord. Vi är så olika, du glammig och sprudlande, jag alldaglig och lite”bonnig” :):) ……..men det fina är att vi klickar ändå! Att Du var den som styrde med järnhand över vårt bröllop är jag/vi så glada över och det finns inte ord för allt Du gjorde för oss den dagen, men jag hoppas att Du vet hur evigt tacksamma vi är för det!!


Catharina, Du är så otroligt fin, begåvad, omtänksam, vacker, rolig, galen, intelligent, målmedveten, och Jag är så glad att Du finns i mitt liv! Att Du nu har träffat Ove som är helt underbar och Din själsfrände gör mig så innerligt glad!! Du är bara värd det bästa och han är en fantastisk man som ser till att Du får det!! Jag önskar Er all lycka!!
Jag älskar Dig!"
Kram, Fru Andersson ♥


Vad svarar man på dessa ord, vad finns att säga... TACK underbara Fina Nettan - Jag kan bara kontra med en enda passus... när vi tillsammans via telefonen och förmodligen förbrukade varsin DUNK vin - pratade, och pratade och pratade och tillsammans såg Eurovision Contest ihop i TRE timmar... DET är vänskap... så långt borta och ändå närmare än någon annan... !!

Love / Cat...






Inga kommentarer:

Bloggarkiv