The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 8 oktober 2011

FOUR WEEKS HAS PASSED SINCE THE DAY THAT CHANGED OUR LIVES.....

Fyra veckor har gått... Fyra ljuvliga veckor där vi varje lördag ägnat oss åt att fira vårt äktenskap och att låta upplevelsen smälta in i våra hjärtan och våra liv. Ja, jag säger fortfarande fel namn, jag har fortfarande inte fått in snitsen på min nya namnteckning och får ett skrattanfall varje gång vi bokar biljetter, checkar in på hotell och blir presenterad som Catharina Rytter. Jag har ju varit Catharina Liljekvist i 48 år och 5 månader, då är det inte helt enkelt.

Det enkla i det hela är skillnaden i hur det känns. Det känns helt fantastiskt - vi har ägnat timmar till diskussion och njutning och vi båda känner samma sak - för O är känslan enorm, mycket större än vad någon av oss trodde, men jag tror faktiskt att det blev en större överraskning för O. Äntligen är det på riktigt, i en vuxen relation där det naturliga steget att gifta sig verkligen översteg vår förväntan. Nu börjar livet. Det kommer ta ett tag innan jag har vant mig vid namnändringen, men det var det enda riktiga.

Det känns även så bra att göra detta för barnen - att visa att vi vågade ta steget med varann och att ha dem närvarande och delta vid vår stora dag var underbar.



A lovely  adventure is behind us - A fantastic future is waiting... Lovely isn´t it?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv