The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 16 oktober 2011

DEDICATED TO A..... ONE OF MY BLOG FOLLOWER....


Tack fina Du.... för Dina vackra ord och ditt förtroende med dina djupaste tankar om hur man hittar livsglädje efter ett svek svårare att hantera mer än livet självt. Jag har själv likvärdiga upplevelser där jag VALT att ändra MIN syn på hur livet ska levas. Jag kommer i detta inlägg fatta mig kort då mina erfarenheter och val av hur jag löst dem påverkar min integritet - där går gränsen för vad jag bloggar om. Mitt konkreta råd är - DU ska inte vara förloraren i ett svek - den som svikit är den som bär största bördan. Du har gått in i en relation med hjärta och själ - tappa inte den gåvan - att bli trampad på innebär inte att man behöver bli bitter och tappa tron på livet... Tvärtom - se det som en gåva i dina framtida val - du VET vad du inte vill ha. Det är så lätt att bli misstänksam och att tänka i negativa spiraler.. Det är DÅ du gör dig själv den största otjänsten. Du är din egen lyckas smed - hur andra hanterar dig ska istället bli din styrka inte ditt fall.. Get a grip of the gift of LIFE!! Grotta inte ned Dig i andra svaga människors dåliga beslut som påverkar dig så starkt som de gjort.. Tänk istället på hur DU kan gå vidare, starkare än någonsin med erfarenheten av att du är SÅ mycket bättre som har förmågan att ge, kärlek, respekt och omtanke. Din svaga sida är att du vänder den som svek dig... till din förlust.. Det är precis tvärtom.. You go girl.. Sträck på Dig - LE stort och älska vad du ser i spegeln varje morgon.. What goes around,,, COMES around!! En vinnare överlever allt - MEN är alltid mer prövad.. av livet.. Jag VET att du kommer hitta tillbaka ... Varje sekund du andas luften av en negativ tanke.. är livet självt.. vill du ha det så? I don´t think soo..



Styrkekramar och Kärlek / Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv