The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 30 oktober 2011

SUNDAY....... OUR OWN DAY....

Jag vet inte hur länge sedan vi ägnade tid i sängen så länge trots att vi hade alla barnen... Vi satte direktiv över att det barn som vaknade först blev ansvarig för att se till att Disney Channel sattes igång.. Frukostsnacks fixades och en ORDER om att vi föräldrar inte fick bli väckta... Behöver jag säga att vi båda NJÖT av vår egentid i sängen till närhet, ett långsamt uppvaknande och njutningen av att bara .. vara..

Barnen hämtades av alla respektive 12.00 - då började vuxenlivet..  Två timmar av arbete, sen ärenden på stan men en invigning av Sportlifes anläggning på Tegnergatan som en av uppgifterna. Boris Kusmic, vår fina vän, ansvarig för PT verksamheten. Grym anläggning, stor, fräsch och en enorm träningsinspiration.... Kvällen avslutades med tre timmars arbete på krogen.... Ja, det låter helt galet, men så är livet nu!! Det slutade med ett mail från maken EN meter ifrån mig: ÄLSKLINGNUGÅRVIHEM!!!!


Så blev det pure pleasure and relaxtime - sedan var kvällen vår.. med njutningen i fokus... Lovely!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv