The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 31 januari 2012

LIVING IN WONDERLAND...



När jag tänker efter.... borde jag skämmas.. om jag så ens för en sekund.... kände någon form av annat än lycka. Du som följer mina ord VET att jag har det... Så bra... MEN om man inte ibland stod i vägskäl kommer inga nya kreativa lösningar eller smarta beslut fattas. 


Det jag konstaterat efter att har gjort en "egenanalys" är att den sista idioten är inte född.. Vi har under en tid varit fruktansvärt utsatta för prövningar... men egentligen leder de situationerna bara till att man SJÄLV utvecklas och blir en bättre människa. 




Jag har bara den senaste veckan tagit del av ett flertal incidenter, privat och arbetsmässigt, som varit svåra att hantera på ett korrekt sätt. Privat - att tappa humör och ansikte? Nej, aldrig... inte när den "lilla människan" gör sig stor på en så låg nivå att det bara blir patetiskt. Arbetsmässigt? Här har jag hittat en fantastisk möjlighet att ställa upp för kollegor, visa vad teambuilding är och använda mina styrkor för att lösa situationer utan att döma, bara förbehållslöst lösa situationer så gott det bara går. 


I det fallet - har det gått galant. Det är nu ett avslutat kapitel. I den andra sfären... har jag/vi konstaterat att det är inte VI som är problemet... Det tråkiga är att problem inte skapas av sig självt. Konklusionen är att man helt enkelt bara... låter saker passera... efter att ha lagt diplomatiska åsikter på bordet. 
Livet är så rikt på lärdom och jag tycker synd om dem som väljer att skuldbelägga dem som minst förtjänar det. Om dessa personer någonsin kommer att lära sig hemligheten till ett bra liv? Ärligt... I DON`T GIVE A SHIT!!! 


Jag blickar framåt... Vi har så mycket underbart att se fram emot... men visst kommer JAG att fortsätta skriva och det jag upplever som orättvist.. och en vacker dag.. kommer jag berätta sanningen... 






För DEN förtjänar att hamna i rampljuset... precis som många saker jag har i "My secret box" 


You...either... REALLY look forward to it? OR.... mayby you should start to be worried... 


When I am good.. I am good.... When I am Honest & Bad.... I am.. THE BEST... 


Tänkvärt..... 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv