The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 6 januari 2012

HOWCOME SOME PEOPLE ARE DIFFERENT FROM OTHERS ? I WILL TELL YOU WHY.. ITS ALL ABOUT ENERGY....


Idag har jag fått introduktionen till VARFÖR jag reagerat så kraftigt och mått som jag gjort de senaste dagarna. Det är av en privat karaktär så jag väljer att inte gå in för djupt på det. I korta drag handlar det om att vi alla är extremt olika som människor. Vissa känsligare än andra. Vissa mer mottagliga än andra. Vissa extremt mycket starkare än andra. En vän sa till mig för många år sedan - man får aldrig mer prövningar än man kan ta.... Well... ibland tvivlar jag, men även denna gång inser jag att det är precis så det är. Jag är fortfarande mitt upp i det, men med en medvetenhet och trygghet i varför tack vare min underbara T. Jag har lite att bita i, och ser just nu fram emot det. En resa av den här kalibern slår en jorden runt på 80 dagar med hästlängder. Det är en vacker resa om man är öppen för inre skönhet. Jag hade en underbar diskussion med min ljuvliga dotter idag vid middagsbordet där svaret på gåtan var given. Hennes undran var om jag gift mig med O om jag inte tyckt han var snygg och snäll? Och framförallt att han verkligen borde älska de barn som inte var hans biologiska men som skulle komma att bli hans i vår familjekonstellation. Med ett leende på läpparna förklarade jag det som ÄR sanningen. Träffar du en människa som har alla de egenskaper som omtanke, kärlek, och förbehållslöst bryr sig om, tänker på de små detaljerna... BLIR de de absolut vackraste människorna på jorden. Att bli förälskad i yttre skönhet med en djävuls elaka tankar, egoism och en förlorad själ, bleknar den vackra ytan och krackelerar till den fula häxan i sagorna. Skönhet ligger i betraktarens ögon. Yta åldras i takt med att elakheten gör själen rutten.


Kärlekens kraft till ALLT handlar om energier. Att GE energi till behövande, att GE kärlek och omtanke, skapar ringar på vattnet som gör att du tusenfalt med positiv energi tillbaka.

Många tror de är kallade, men FÅ är utvalda. Det är nu under 2012 som eldprovet visar om DU har vad som krävs... Jag vet att jag har det...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv