The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 12 januari 2012

WOLFPACK...


Undrens tid är inte förbi. Utan att döma - bara reflekterar jag att det finns fler ulvar i fårakläder än vi tror... Det är nu det händer. A devil in diguise..... får kläderna avrivna och utan nåd är det dags att visa vem du är. Att spela dubbelspel och sitta med offerkoftor och lögner... DEN tiden är förbi. De som kommer överleva i slutändan är de som bara ÄR....Sig själva!!!  Som med jordnära syn på livet, en förbehållslös kärlek till gåvan av att FÅ ta del av det magiska som livet är. För att ingen ska tolka detta dom flummigt... Läs/Se Lennart Nilssons fantastiska bok "Ett barn blir till" det är då det börjar.... MEN vad händer sen?? Vi har uppenbarligen förstått magin av att kärlek föder och skapar barn. Vi har inte förstått men accepterat processen av fortplantningen som skapar nästa generation på gott och ont. Men vad händer när det "skiter" sig... När vi.... som en gång VAR någons lilla älskade bebis... växer upp och utvecklar en bitterhet och ett hat väl dolt i en kofta stickad av lammull och mjukhet.... Vi vet alla att har man inte något mjukt under.. Sticker det REJÄLT.... Och så måste det vara... Vissa kommer aldrig komma till den punkt i livet när förmågan att medla i kombination med förmågan att kommunicera blir central.


För mig är resan spännande och samtidigt en stor sorg. Att på nära håll få se hopplöshetens staket där ribban läggs på en nivå ingen någonsin kommer kunna hoppa över. DÅ finns det andra vägar... för de fega. Att krypa under och kräla i gyttjan för att komma framåt... ELLER att spela ett dubbelspel vilket betyder att du fortfarande inte SER att taggtråden med elsom alltid sitter i mitten på ett stängsel eller staket, inte bara på toppen.

Var man än hamnar och tror och TYCKER att man tog sig FRAM och UPP.... Det är där insikten ryker och raggen reser sig... Vem vill kräla? och VEM till riva upp sår för att komma någonvart?

Hade jag fått välja - hade jag med avbitartång öppnat en naturlig genomgång till den gröna sidan av gräset för dem som är äkta får. Nej missförstå mig rätt... DE är de kloka och smarta. INTE de som klär sig i en maskeradkostym av dålig kvalitet som raseras på en minut när det hettar till eller fötterna blir kalla...



You tell me... Are you a STRONG REAL personality? A pretending sheep OR a wolf, with yellow teeth.... that is biting your own ass... to wounds... that will never heal...

My wishes.. is... that you take part of... LIFE!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv