The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 6 januari 2012

TOMORROW THE TRUTH WILL COME... PUH!!!


Jag är välsignad med en fantastisk mentor, livsledsagare och helt underbar kvinna.  Jag har under ett par dagar känt så starkt att jag verkligen måste få råd i varför jag hamnat i denna karusell av känslor och energier. Vi ska ha oss en pratstund idag - min glädje över att hon finns är enorm. Jag är själv van vid att vara den som är mentor och coach, alltid är den starka som vänner vänder sig till. När universum slår undan benen med en slägga är det en ynnest att ha en livlina. Behöver jag säga att jag längtar efter att få höra hennes röst med sin visdom och förståelse. Nej, det är ingen terapi det är frågan om, långt därifrån. Det är ganska konkreta saker vi diskuterar. Alltid rakt på sak, inget kvinnligt inlindat i emotionella djupdykningar.

Jag VET att hon har svaret....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv