The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 januari 2012

A BREATHTAKING MOMENT!!! LOVELY!!!

http://www.brollopsmassan.se/Tavling-guldhjartat2012.aspx

VILKEN dag, vilken start på veckan!! Jag anländer till kliniken och märker att min personal inte riktigt är som vanligt. Jag har mina rutiner... Efter åtta år som klinikchef.... kliver jag in... kaffet är påslaget... jag hänger av mig ytterkläderna, tar på mig min vita arbetsrock... slår på datorn och startar ALLTID dagen med att se över mail och dagens uppgifter. Just den här dagen.... har jag två kollegor som inte riktigt... vill.. lämna mitt kontor... De känner mig.. Vi är systrar, vänninor, kollegor men med en enorm integritet som jag denna dag kände var annorlunda. Jag lät dem stå där och med min regelrätta simultankapacitet såg jag över mailinflödet samtidigt som jag hade dem båda i ögonvrån.... och hittar ett mail... Med HÖG prioritet, röd flagga i ämnet "Guldhjärtat"... Där skar sig simultanförmågan då min man precis i samband med Fitnessfestivalen skapat ett event med samma namn - där vi delar ut pris för behjärtansvärda insatser inom träningssverige med ett fantastiskt vacket glashjärta som pris, utöver äran.

I min enfald tror jag självklart att mailet hör till en synpunkt kring detta event - men så var inte fallet.... Mina... (jag är fortfarande i chock och RÖRD till tårar) fina kollegor har nominerat mig och O till Årets brudpar och även nominerat oss till Årets bild... med en motivering som gjorde mig totalt mållös...


"Tävlingsbidraget" - Photographer Janne Danielsson

Så nu väntar en final på Grand Hotel den 29 januari där vi är tre utvalda tävlande av FYRAHUNDRA anmälda!!!! Wowfaktorn är total.... Och kärleken till mina underbara vänner som gjorde detta för MIG för oss!!

Håll en tumme för oss... Jag själv har magpirr och en magisk känsla av att VÅRT bröllop... Well - vinner vi.... kommer jag bjuda min personal på så mycket champagne att vi förmodligen får stänga kliniken en dag eller två.... Oavsett - kommer jag göra det ändå...

Riktiga vänner, lojala kollegor, omtanken och att kunna glädjas med andra...fick en innebörd för mig som var fantastisk.... I love you guys.... The BEST there is!!! TACK!!

Jag bjuder på en annan för oss - kärleksfull bild... av det mest magiska ögonblick i vårt framtida fantastiska liv!!


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv