The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 19 januari 2012

THE IMPORTANCE OF THE ESSENCE IN LIFE....


Den här veckan har varit startskottet till det som jag numer anser vara essensen i livskvalitet. Jag har tagit första steget in i en ny era. Än så länge kan jag inte berätta då den slutgiltiga lösningen inte är satt. Men att som snart 50 år gammal, VÅGA ta ett kliv in i en ny värld, en ny konstellation och en frihet inga pengar i världen kan köpa... Blev magisk.


Jag har satt ned foten, återigen, men denna gång för min egen vinnings skull. Jag är av den totala övertygelsen om att "This is it".... Jag har inga svar på mina egna frågor, jag har ingen strategisk eller operativ plan, jag har ingen struktur på det som är och kommer bli mitt nya JAG...Det är DET som gör det häftigt.. Jag... eller nej, det gör jag inte.... jag hoppar inte.. jag är för vis och för klok,  för överilade och oigenomtänkta drag. Men jag gör och skapar en livsstil och bygger en framtida plattform som med ett jättestort magpirr..... kommer bli det bästa jag någonsin gjort!!

Min gåva till Dig som läsare är.... Vad VÄNTAR du på??? Jag VET precis när jag står vid vägskäl VARFÖR jag gör det och numer även hur jag ska hantera dem. Denna gång blev det en större förändring än vad som från början var tänkt... Men min maggropskänsla tar glädjeskutt över att jag äntligen tar steget. Nej, jag ska inte byta jobb, inte skilja mig, inte skaffa fler barn... det här handlar om MIN utveckling och inspiration... Vet du vad ordet står för? Att inspirera? Det betyder att det är nödvändigt att andas... och att andas det som gör livet värt att leva och få inspiration och nya idéer från... Där är jag nu...


I am dying to tell you!!!!!! Snart får Du svaret.... Just nu... är känslan.. total!!


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv