The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 3 januari 2012

HAVE YOU EVER CONSIDER MY BLOG AS A PIECE OF ART??

Jag har länge tänkt på varför jag skriver.... fotograferar... letar efter bilder som personifierar mina tankar. Nu har jag svaret.. I mina yngre år tecknade jag, målade och kreerade med mest magiska ting. Jag skapade "dockskåp" i miniatyr med detaljrika saker beroende på tema. Jag lovar att fota dem och visa de faktiskt helt galet magiska miniatyrer.  Tiden har passerat revy och minimerat tiden till skapandet. DET står högst på listan över att ta upp igen. I vår - när vi flyttar ut till Ekerö, kommer jag ha staffli, verkstad och en kreativ period då mitt liv kommer te sig annorlunda.


 När jag tänker efter har min blogg blivit en digital ersättning för den enorma skapelsekraft jag besitter och DEN ska jag ta tillbaka.. DET är ett löfte till mig själv. Min önskan är att DU som läsare SER och känner att mina bokstäver och bilder skapar konstverk - fast i digital form....


Do you? Vänta till du ser när mina händer i kombination med min hjärna skapar konstruktiv riktig Pieces of Art.... Jag hoppas du kommer att älska mina arbeten... Själv LÄNGTAR jag efter att få ta tag i den kreativ delen av mitt redan så ljuvliga liv.... det enda jag saknar.. är att skapa....  I hope you are excited as I am.. To turn back time & start.... again!!



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv