The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 2 januari 2012

WHAT WOULD LIFE BE...


Vad skulle livet vara utan dem som förgyller det.. Vänner, familj, ögonblickliga moment som skapar en kreativitet och utmanar Din hjärnas kapacitet? Jag är personligen en total junkie för verbala bollspel... snabba, rappa tankar och sekundlösningar. Jag älskar att umgås interaktivt, fysiskt och mentalt med människor som boostar min hjärna till att tänja på de 10% vi sägs utnyttja... Jag är en extrem... jag skulle inte vilja vara min egen ovän... Jag tror jag skulle döda mig själv med ord på 10 sekunder. Jag är en elak shedevil men med en stor, för att inte säga en enorm portion av empati... Jag är svart eller vit - det enda du behöver veta är att jag alltid har täck för de ord som passerar min mun då de nogsamt är utvalda, malda och formade för att träffa som en bullseye - utan en milimeters avvikelse.


Det är många som vinner min vänskap och ynnest, men nåde den som leker med elden och underskattar gränsernas töjbarhet. Jag är gammal nog för att ha lagt den sidan på hyllan.

Varför dessa ord? Jag sitter i startgroparna inför ett nytt år.. Ett år med utmaningar och stora utfordringar... Underbara sådana men som kräver ALL min koncentration. just nu går jag in i en bubbla, där de närmaste blir min näring, där min familj blir mitt dunbolster för vila, rekreation och återhämtning av ideer och nyskapande. En extremt spännande tid väntar. Det skulle aldrig gå utan ER mina vänner, nära och kära. NI gör mig hel, ni GÖR mig till den människa och kvinna jag vill vara... En sympatisk, närvarande mentor och utvecklande person för min omgivning.... Idag var dagen som borde blivit det första steget... men som av olika skäl gjorde att besluten fick ta en timeout.. watch me... I will be back...

LOVE to tell you when the time is right!!

I can´t wait to tell you!!
Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv