The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 30 januari 2012

THE WINNER TAKES IT´S ALL!!



Om väggar kunde tala... om alla VISSTE hur vi som numer som äkta par VERKLIGEN lever.. är det att vi nu stod inför "Pricken över i" i vår HELT magiska kärlekshistoria. Efter att ha väntat på Prinsen i 30 år.. Kom han och tog mig med STORM!!! Mina älskade kollegor och vänninor hade bakom min rygg nominerat oss till Sveriges största tävling - Årets Brudpar 2011.

Det tog många veckor av väntan för deras skull innan de visste att vi blivit uttagna... Dagen till ära stog de ivriga och väntade på att jag skulle läsa "mailet" som berättade att vi var utvalda som en av tre finalister av fler hundra inskickade bidrag. Jag har nog aldrig tappat fattningen som då... Att min fantastiska personal GJORT en sådan sak... för mig/ oss!! Jag måste erkänna.. Jag hade svårt att hålla tårarna tillbaka över vad de gjort och framförallt.... DERAS underbara glädje för att jag äntligen hittat i hamn... Det som kommer att förbli ett oförglömligt minne av hur de som står mig närmast verkligen GLÄDS med mig... Jag är er för alltid tacksam!!!

En måndag morgon kommer jag till kliniken och som vanligt byter jag om, startar datorn och ser över min mail... Jag noterar.. att min personal inte riktigt är som de brukar.. De är liiiiiite som myror på en sockerbit... Jag låter dem hållas, ser ett mail med röda flaggor.. hög prioritet och typ.. LÄÄÄÄÄÄS MIG NUUUUU!!! känsla.. Jag öppnar, läser.. och..... får en chock och tårarna kryper längs kanalerna av en underbar känsla... VILKA kvinnor jag har i min stab...

Vi kom... sågs... och SEGRADE!!!  Finalen presenterades i en delikat förpackning på Bröllopsmässan på Grand Hotel i Vinterträdgårdens Stora scen. Reportage i tidningen Lifestyle gör en intervju under veckan som publiceras i kommande utgåva! Hur underbart är inte det!!! TACK alla som gratulerat, uppmärksammat och verkligen varit glada och lyckliga för vår skull... Vi... är... så tacksamma - och NI, våra vänner gjorde känslan till en än mer magisk dag!! Och NI som är de som ansvarar för att vi stod här... Well vi firade i Champagne på Mässan... MEN... to be continued!!! Åhh... som jag älskar Er... !!!


























Love..... / The Bride of the year.... Cat !!






Inga kommentarer:

Bloggarkiv