The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 januari 2012

CHOICES....


Min lärdom av livet och den senaste tidens prövningar är... att vi alla har val. Det som kan bli ett problem är att vissa val inte är gjorda med en konsekvensanalys. Det är en lärdom fler borde ta till sig. Att måla in sig i ett hörn av oacceptabla och obegripliga påståenden borde innebära att lära sig konsten att leva livet utan egoistiska baktankar... Gör istället ett kvalitativt val och satsa på att komma någonstans. Inte på andras bekostnad utan som Din egen lärdom..


Tänkvärt, eller hur. Det är en sorg i mitt hjärta över hur många som gör sig själva otjänsten att skapa orkaner där man själv sitter mitt i blåsvädret.

Mig gör det starkare och mer övertygad om vilka val JAG kommer göra och redan gjort... Frågan är... Vad är dina val - och hur vill du leva? Genom att LEVA livet eller att sätta livet på spel där ingen är vinnare....

You tell me..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv