The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 3 februari 2012

I NEED A CHANGE...





Åååhhh.... som jag har efterlängtat en förändring... I mitt liv... som nu är en fantastisk konstellation rent privat. Det har medför sig en annan konstellation yrkesmässigt. Intressant iakttagelse. Vid nära 50 års ålder inser jag att min identitet inte längre ligger i vad jag gör.. utan hur jag mår.. 






Jag har flaggat till en förhandling.. Och är på god väg... Jag har lämnat tre alternativa lösningar... Oavsett beslut, är jag vinnaren... över det mest värdefulla i livet... MIN egen tid. Med det som betyder mest.. Min familj & mina vänner... som jag negligerat i många år på bekostnad av behovet att göra karriär.. 


Min konklusion är... att jag gjorde FEL val.. NU vet jag hur jag klättrar på kärriärstrappan UTAN att sälja min själ... 






Ibland måste man älska sig själv... för att man VÅGAR ändra åsikt och insikt i sina livsavgörande beslut..


As from today.... I am free in my mind.. as a butterfly!! Fly with me!! 






Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv