The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 1 mars 2010

MAGISK MÅNDAG!!!

Vilken start på veckan!!!!
Jag måste villigt erkänna att förra veckan satte sina spår i energiflödet som inledde denna vecka.. Jag tror och har känslan av att vi alla på kliniken egentligen knappt förstod att vi var DÄR idag.... Vi har en magisk dragning på nya patienter, nya behandlingar, nya idéer, men vi har även en enorm förståelse för att kreativitet kräver ibland en timeout.... Idag SÅG jag knappt mina kollegor, men de finns för alltid i mitt hjärta!!

Dagen bestod av 1 patient varje halvtimme för min egen del och idag var de flesta peel behandlingar. Vilken otroligt makalös behandling det är i rätt händer med rätt syra.... Gjorde idag den sista behandlingen på ett av de patientfall vi kommer publicera före- och efterbilder av... SNART!!! Den kvinnan känner inte ens igen sig själv - hon ser FANTASTISK ut!!!

Som belöning efter en hård dags arbete väntade en härlig kväll med vänner och champagnemiddag och förhandsvisning på R.E.A på Börsen..... Härlig kväll - en extra krydda var att vår servitris var.... RIKTIGT FULL.... Hon skötte sina kort väl, men gav oss alla en upplevelse SENT att förglömma... I morgon väntar ett tufft schema så kvällen blev lugn, men HÄRLIG!!





Inga kommentarer:

Bloggarkiv