The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 29 juni 2011

THE POWER OF WORDS...



Att dagligen använda den unika uttrycksformen av ord, tankar, bilder och metaforer kan ibland slå väldigt fel. Sanningen ligger lika ofta i betraktarens ögon som hos den som format orden. Tolkningen i dem kan även de vara på samma sätt. Jag har skrivit på detta sätt i många år, på samma sätt, men självklart utvecklats under åren som gått. Och lärt mig mycket om mig själv och min omgivning.

Att skriva om sitt liv och människor som finns i det kräver, sina danser i tanke och på tangenterna, det enda som är min önskan är förståelsen för att det alltid kan uppfattas, men även ibland missuppfattas som saker eller situationer, sedda ur fler perspektiv. Att aldrig förringa någon eller något är viktigt likaväl som att bara konstatera att kärleken finns i många perspektiv i mitt liv.

Jag älskar ordets makt, men skulle aldrig missbruka det på någons bekostnad. Jag ger en kärleksfull betraktelse utifrån min vardag som jag önskar ska vara en inspiration över det vackra i allt. Människor, situationer och bilder. Jag ger Dig som läsare och betraktare en bild utifrån mina ögon... och önskar att alla såg det vackra jag ser... oavsett tolkning.

Jag hoppas mitt budskap når fram... med kärlek..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv