The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 20 juni 2011

THE FEELING YOU GET WHEN YOU CREATE MIRACLES...


Jag har verkligen världens  bästa jobb! Att varje dag få möjligheten till att hjälpa, behandla och ibland göra det omöjliga möjligt - är underbart! Jag arbetar med de flesta typer av hudproblem, acne, missprydande kärl, pigment och arbetar utifrån två sätt att hantera diagnoserna. Dels den estetiska delen där assymetrier och ojämnheter behandlas till att återfå ett balanserat ansikte, dels utifrån den medicinska aspekten - där lidanden rent psykosocialt går hand i handske med problemet. Svår acne, ärr efter acne, eller efter kirurgiska ingrepp och ibland efter skador som trafikolyckor eller att ha skadat sig själv med rakblad.


Att arbeta med människans helhet är en gåva och ibland en balansgång som kräver sin kvinna då jag inte arbetar som terapeut men väl som en reparatör för skador kroppen och ibland själen orsakat.



Just just har jag haft fokus på att implementera en ny form av nisch på Ellipse Klinikken. Att kamoflera och rekonstruera alla typer av ärr med hjälp av nya tatueringstekniker. Allt går att göra - The sky is the limit och den anatomiska kunskapen i kombination med en konstnärs kreativa blick gör att man kan återställa det som ibland kan kännas omöjligt.. Ett ärr går aldrig att ta bort, men med hjälp av kombinationstekniker blir resultaten ofta häpnadsväckande.
Att återskapa och rekonstruera bröst med en ny areola skapar illusionen av ursprungsbröstet och hjälper många kvinnor till en bättre självkänsla.


Jag är tacksamt över att ha hamnat på denna väg - det är min mission. Att även på min arbetsplats få inspirera, engagera och skapa glädje!

http://www.improveme.se/magazine/6995

Lovely isn´t it?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv