The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 14 juni 2011

SOON, I AM RYTTER.... MRS RYTTER.... MMM... LOVE THE TASTE OF IT!!!


Helt plötsligt... from the middle of nowhere... slår det mig vad det innebär att gifta sig.... Från att bara levt i kärlekens rus, och fortfarande är mitt i ett emotionellt paradis insåg jag vad det även innebär rent byråkratiskt...

Hmmm.. jag har byggt mitt varumärke i 48 år, är en profil och har en egen stark identitet. Mitt namn figurerar på olika websiter, bloggar, och en googlesearch innebär en stor del information om mitt liv. Jag kom helt plötsligt på, när jag beställde visitkort och namnskyltar till vår personal att..... Wow.. jag byter NAMN om 3 månader..... Plötsligt var tanken född.. Vad göra? Mitt hjärta är helt och totalt övertygat om att jag verkligen vill bli "Fru Rytter"... God damned it - jag har väntat hela mitt liv på prinsen, och för mig är ett namnbyte till min älskade O´s namn självklart. Men i denna stund inser jag hur mycket jag själv åstadkommit under mina år, i mitt flicknamn och vilka konsekvenser namnbytet innebär. Pass, körkort, dörrskyltar, alla saker jag är involverad i rent yrkesmässigt.  Jag beställde visitkort och namnskylt inför the D-day, men...... resten..... tänkte jag inte ens på...

Konklusionen är... det är värt varenda förändring, varenda frågetecken. Jag är hemma och mitt livspussel är lagt med de första bitarna.. Det är magiskt... så... as from.. not now... but soon.. I am Rytter... Mrs Rytter... and it feels GREAT!!  I am in heaven... Lovely isn´t it?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv