The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 6 juni 2011

ANOTHER FANTASTIC WEEKEND FILLED WITH LOVE...

Ännu en helt magisk helg, fylld av kärlek, glädje och så många underbara ögonblick!!
Vi ägnade helgen i Båstad hos Ulrika & Toomas som firade bröllop i dagarna tre!!!

Vilken helg, vilka fantastiska människor - både värd/brudparet men även den enorma värme och kärlek alla deras närmaste och vänner delade med oss och tillägnade kärleken och äktenskapet mellan dem.

Vi började dagen med en Bachelor/Bachelorette Golf Tournament där jag tyvärr inte deltog pga av min envisa skada. Några bollar åkte i alla fall igenom luften när min älskade O träningsslog inför tävlingen. Tro mig, jag är nog den enda i Båstad som chippat loss iförd high heels och guldfärgad paljett topp. Det gick alldelesutmärkt!!

Kvällen inleddes sedan med en fantastisk barbeque i trädgården till Ulle och Toomas nyinköpta hus - Hakons Hus... Jag saknar ord för att beskriva detta helt fantastiska hus!! Ett tips är att googla själv och njuta - trots det säger jag - inga bilder i världen kan återge ett av de vackraste privata boenden jag någonsin sett. Det passar brudparet som handsken och kvällen där blev magisk! God mat, gott vin, helt underbara nya bekantskapsband knöts accompagnierad av en ljuvlig solnedgång och en svensk sommar kväll när den är som bäst!

Skratten, njutningen och förväntan inför morgondagen var härligt att få vara del av - vi avrundande kvällen då brudparets önskan var att få förbereda sig i lugn och ro.


























D-Day - dagen D - inleddes med en underbar lång morgonpromenad i solen längs hamnen och sandstränderna. Vilken dag - som gjord för ett vackert bröllop. Detta var inte vilket bröllop som helst, utan ett bröllop med dresscode Frack & Lång festklänning! Sånt gör mig lycklig - jag älskar att klä upp mig ochatt se alla fantastiskt stiliga män i frack med kvinnor vid sin sida i frasande siden och långa handskar gjorde dagen och stunden så vacker.

Vigseln var även den så stilig! En klassisk, traditionell ceremoni med en brud som strålade av lycka och ett brudpar som fyllde hela kyrkan med sin kärlek. Vacker sång av Tommy Körberg fulländade det hela och efter vigseln badade kyrkbacken i vackra rosenblad.

http://www.youtube.com/watch?v=R7QJe1oxpps

Festen var förlagd till Norrvikens Trädgårdar - Vackert dukat i vitt med inslag av svart - och genomtänkta detaljer på både Ladies & Mens room som lockade till skratt men även av omtanken. En underbar middag med många fina tal avslutades med fest natten lång....

http://www.rosenholm.se/norrviken.asp




































Behöver jag säga att vi sov gott den natten? Vilken kväll!!!

Som en helt underbar avslutning samlades vi alla till en brunsch på Hotel Skansen där O & jag höll ett gemensamt tal till brudparet och avnjöt en underbar dag i solen....







Vi avslutade vår hemfärd i 30 graders värme med ett magiskt dopp och en kort powernap i Halmstads Havsbad... Lovey, isn´t it?


Vilken helg  - I kärlekens tecken!!! Tack för att vi fick dela Er magiska dag - det var en upplevelse vi sent kommer att glömma!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv