The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 18 juni 2011

NOT WITHOUT MY CAMERA.......

Real beauty is in the eye of the beholder.... Att se världen genom en kameralins är ren magi. Att dokumentera ögonblick, stunder och sekunder, är ett fantastiskt sätt att lagra minnen mer än på näthinnan för stunden. Att fotografera och dokumentera, att hitta THE PICTURE har för mig blivit ett spännande komplement till mitt behov av att använda ord som smycken längs min livsväg. Jag har insett att jag inte är så mycket för spel för gallerier, to much blingbling, även om jag älskar livets goda och tycker att det är ens skyldighet att göra varje dag magisk och glamorös.


I skrivande stund sitter jag iförd en chokladbrun mysoverall, fluffiga leopardtofflor, framför vår öppna spis i Paradiset och summerar helgens äventyr. DET är en sådan lyx - att få ägna sig åt det man  älskar.

Jag har ersatt mina handväskor (gudarna ska veta att de är många), ersatt mina små bakelser till aftonväskor, som aldrig fyller en funktion mer än att de matchar klädsel i färg, men så små att inget ryms i dem.... med min Magic Box - min kameraväska. Jag har insett att jag nu värdesätter precis allt som händer varje sekund, minut och timme att jag alltid har min kamera med.

Ofta - är jag ett irriterande moment där många tycker att jag plockar fram den i de mest omöjliga situationer, men samma människor gläds enormt när de ser resultatet och kommentaren är densamma... Åhhh... tänk om jag hade haft en egen med mig - kan du sända mig bilderna?

Att närvara vid events, fester, bröllop eller bara genom att vara.... innebär ofta för många att ha fullt upp med att synas och vara mitt i minglet.... Själv ser jag världen genom en lins och fångar både upplevelsen av att vara i nuet där jag är, men älskar känslan av att ha dokumentationen kvar, suga på karamellen länge, redigera, och skapa konkreta minnen för livet.

I am soooo certain - I will never leave home.... without my camera....

Lovely isn´t it?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv