The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 7 juli 2012

WHEN LIFE IS GIVING YOU LEMONS...





Jag är numer en äkta älskare till växtligheten och naturens gåvor. Min man och jag har som mission att för varje land, stad och ställe vi besöker, skaffa ett minne för att bygga VÅRT livspussel. På Cypern blev souveniren annorlunda! Jag hittade ett så vacket "Lemontree" utanför vår lägenhet - självklart googlade jag på möjligheten av att ta hem de vilt växande ljuvligheterna och plantera dem.


Det finns självklart en metafor i rubriken - njut av sötman när livet är surt.... DET skapar livskvalitet... Jag lovar! 


I skrivande stund har jag fem limefrukter som väntar på att få ett nytt hem i mitt mer än älskade växthus... To be continued!! 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv