The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 6 juli 2012

TWIST & TURN...





Jag är numer en mycket stolt ägare av min första riktiga löparskor! Vilken känsla.... Jag tror.. oavsett mitt beslut framöver, att jag ALDRIG kommer bli en passionerad löpare. But who cares? Jag har ett mål i sikte - och så ska det bli! 


Skorna är en gåva från min man. De blev ett manifest av ett antal olika orsaker som jag inte kan gå in på. Men kontentan blev ett par viktlösa, löparanatomiska under i vitt med ceriserosa detaljer. Ärligt... jag är mer den typen av träningskvinna som föredrar design, blingbling och är starkt av den åsikten av att löparskor är extremt osexiga för den kvinnliga framtoningen... Ända tills jag öppnade kartongen. De sitter som Askungens glassko - dessutom levererade av Prinsen och får mig att skutta fram i en takt som maken inte ännu förstått. Under våra dagar i solen ägnade jag tid i det fria och på löpband med intervaller och en hastighet som jag SJÄLV undrade - hur gick det DÄR till???


Det går att lära en gammal hund, hahaha.. nej, inte sitta... utan springa... Just nu är mantrat som lever i mitt träningshuvud - Run, Forrest, Run!!


För er som inte sett filmen om Forrest Gump - Do it! Den handlar om överlevnad, kretivitet och nytänkande på ett sätt få förstått. 


At the moment, my life is twisting & turning - to the bright side of LIFE!!


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv