The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 juli 2012

AND FINALLY... THE TRUTH... AT LEAST PARTS OF IT...


Det har varit en lång vår. En vår fylld av många intryck. En vår fylld av avslut och nystart. 

Det känns bra.... Nu. Det har tagit tid att låta saker och ting sjunka in för att kunna fatta de rätta besluten. Min älskade klinik blev uppköpt i april efter en lång tid av väntan på framtiden. 

Jag har arbetat där i nio år och fullkomligen älskat varje sekund av det. Jag har nu ändå valt att gå vidare i livet och avsluta min tjänst där. Varför då kan man fråga sig. Jo - därför att jag är av övertygelsen att man ska lyssna på sitt hjärta och sin inre röst. För mig var det inte ett alternativ att vara kvar. Den egentliga orsaken vet bara jag - men det är viktigt att våga starta om när livet vill så... Och så blir det. 


En vacker dag kommer jag nog berätta, mest för att det blev en fantastisk lärdom om människor som jag kommer att ha stor nytta av i min framtid. Min framruta är så mycket större än någon annans backspegel. Det som hänt kan man inte ändra, men man har allt att önska om man planerar sin framtid.

Vad ska jag då göra nu? Ja, valet föll sig inte naturligt till en början men nu när pusselbitarna börjar falla på plats, förstår jag att det verkligen finns en mening med allt. 

Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb. Jag kommer att påbörja en tjänst som VD inom den bransch jag så hett älskar, en tjänst skräddarsydd för mig. En oöppnad bok med oändliga möjligheter och lyckliga slut. Jag kommer tills vidare arbeta med detta 50%. Den övriga tiden arbetar jag tillsammans med min man, även det en uppgift och mission att älska. Vi skapar vårt liv tillsammans och får tid till att låta idéerna manifesteras i handling. 

Kombinationen är precis så som jag önskar. Man är sin egen lyckas smed. Ingen annan än jag själv kan se till att få det jag vill ha. Snart är jag där - Lovely!! 

Law of attraction rules... 

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv