The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 juli 2012

BROKEN ARROW.....

Just nu är jag lite trasig... Jag som älskar formen av måsvingekurvaturen på ett ögonbryn, har precis spräckt mitt. Inte bara på ETT ställe, utan på två...

Vad hände? Otroligt banalt... Sista morgonen i Villa Oxygene, med sina enorma panoramafönster mot poolområdet där vi alla samlades för en gemensam frukost.... var nyputsade och igenstängda. I full fart, med kaffet i handen lyckades jag med konststycket av att går direkt in i väggen... Väl ute på terassen möttes jag av blickar och ord - "Hur gick det?" Ärligt talat kändes det knappt - det var en jäkla smäll, men jag kände ingenting. Mitt svar blev att allt gått bra, med inlevelse - tills mina vänner informerade mig om att så var nog inte fallet... Då kände jag hur blodet rann över kinden och gick till handling. In i badrummet och konstaterade att jag behövde sy, men en söndag, i Frankrike, lagom intresserad av att sitta på en akut, plåstrade jag om mig själv för att sedan uppsöka jourapotek för bättre sårvård med suturtejp m.m. Apotekspersonalen skulle vara sjukvårdsutbildad men de svimmade nästan när jag drog bort mitt Salvekvick i plast som bara gjort det värre. Så jag fick sköta mig själv, i ett hörn framför en spegel. 

I skrivande stund är jag fortfarande blå/lila med tejp kvar. Det kommer att läka bra. Det kommer bli snyggt. Om någon frågar, så är det det absolut märkligaste semesterminne jag någonsin fått.

Livet är rätt häftigt, vilken tur jag hade... I am still alive.. 

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv