The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 juli 2012

TURNING 50... IT´S ABOUT BODY LANGUAGE...



Jag och min kropp har alltid varit vänner. Riktiga bästisar faktiskt, vilket jag är oerhört tacksam för. Inga krämpor, inga komplex, inga konstigheter. Då ska man veta att min kropp varit föremål för många turer. Hård träning, dieter inför tävlingar, prestation, samt inslag av stunder där jag borde ha har någon form av kris eller haft märkbara förändringar under åren. Men inte då. Därför kom det som en chock när jag står inför faktum att det är min tur nu. Jag fyller 50 år nästa födelsedag och inser att jag är inte dödlig. Skämt åsido, så illa är det inte, men tillräckligt för att jag faktiskt har varit tvungen att tänka till. Hur vill jag att min fysiska kropp ska må resten av mitt liv? 

Det viktiga är självklart att få vara frisk. Jag tränar fortfarande i princip varje dag och är ett skolboksexempel på att sköta mat exemplariskt. Att ändå inse att det inte handlar om vad JAG vill, utan hur kroppens naturliga hormoner förr eller senare ger vika för kalendern. 

More is to come..... 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv