The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 11 juli 2012

INSIGHTFUL...





Min morgon började dramatiskt.... med saker man inte nämner. Efter att ha hämtat mig, intog jag och maken en nybryggd kopp kaffe i sängen....så länge att vi skämdes.. Därefter upp - intog vår dagliga dos av en cocktail med B-vitamin complex, Zink +, Ett selekterat urval kinesiska örter samt lite magnesium och Omega 3. Därefter tog vi en 30 minuters PW i ca 65 % av maxpuls. Själv varvar jag gång med jogging för att långsamt hitta min pace.. 


Att få avnjuta en frukost efter det är ljuvligt. Äggviteomelett, fruktsallad med kanel och nötter och makens älskade fullkornsbröd (inte jag dock) Då vädret varierat idag har vi spenderat största delen av tiden i trädgården och jag i växthuset. DET är den bästa kardion och träningen, när man vill komprimera livet och tiden. 






Idag vet jag inte var tiden tagit vägen då vi egentligen inte gjort något, men med andras ögon gjort.... massor. 


Träningen bestod av hård styrka, tungt - max 8 reps - för mig var bröst, mage och vader de som fick min hjärna att sända signaler av kärlek och omtanke... Det kommer att kännas i morgon precis som gårdagens benpass gjort idag. Inför detta laddades det med Kreatin och Glutamin. I vissa fall både före och efter träning beroende på vilken sort du valt. Återhämtning direkt efter träning är enkelt - en banan eller en proteindrink vilket känns klyschigt då inga av min rekommendationer någonsin "bara är"..... 


Kosten är just nu exemplarisk - matälskare som vi båda är. Jag står vid rodret och älskar smaker, dofter och njutning för alla sinnen även om formtoppen ligger som mål. Jag kommer berätta mer om mina val av kostsammansättning och supplementering om en vecka. Varför jag väljer det jag gör - vi äter båda olika, jag är kvinna, O är man. Det skiljer i vikt, styrka och hormoner mellan oss båda - och alla funktioner måste få sitt för att optimera muskeltillväxt likväl som cellföryngring och en antioxidativ process. 






Våra kroppar är genetiska unikum - ingen är den andra lik. Men visst finns det massor av likheter, men alla som väljer den naturliga vägen måste veta sina behov för att kroppen ska ägna resten av livet åt Healthy aging... inte bara falla för all kommersiell reklam som finns omkring oss. Sorry to say.. Det FINNS inga kosttillskott som löser problem. Det är rätt livsstil i grunden som skapar oss - tillskotten bara optimerar våra resultat ytterligare. 


Åh... som jag längtar efter att verkligen få berätta om vad JAG vet.... Nu är jag en fri själ som har yttrandefrihet - och det kommer att märkas. 


Min vision är att skapa livskvalitet och förståelse för nyckeln till gåtan... 


Först väntar... SEMESTER!! 


Take care / Love Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv