The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 8 april 2012

A WEEKEND BEYOND BELIVE....

Vissa dagar skapar minnen för livet mer än andra. En av mina starka sidor är att ta tillvara på de små ögonblicken och bygga dem till en helhet. Att hela tiden leta mirakel och extravaganta moment... Tja...  Då är du rätt snabbt lost. 


Påskhelgen har var några av de där timmarna, minuterna och dagarna när VI varit i centrum. Av hälsoskäl har vi inte tränat på snart en vecka. Mig berör det inte, mer min man, som har en ådra av obehag när kroppen inte får sitt. Jag förstår det så väl... jag har också varit där... Men vila och kontemplation i kombination med andra former av kroppsarbete är nog så effektiva om du med TANKEN använder din anatomiska funktionella kropp oavsett vad du gör. Jag kan faktiskt... har ett träningspass bara genom att handla mat, packa påsarna och bära hem dem... genom att mentalt vara i kontakt med min fysiologiska sida. Ja, det låter helt galet, men sån är jag. Efter mer än 40 år av hård träning kan man sin kropp så väl att varje trappsteg du tar uppåt, varje matkasse du lyfter... GÖRS med passionen över att hålla kraft och energi på topp!! Jag är snart 50 och känner mig yngre, mer vital och har fortfarande en fysik som ... kanske är mer ... än good enough... Hehehe... 


Vi har varit barnlediga... i två dagar, nästan tre, på väldigt länge... Det gör att tiden räknas i ett annat tidevarv... Vi har sovit, njutit, ätit, uträttat mirakel och planerat våra framtida mål.


Jag har en man.... jag har verkligen en MAN... Gudarna ska veta.... att jag upplevt mycket. Det handlar egentligen inte om O.. eller om mig... det handlar om vilka vi blir som varandras pusselbitar. Ther perfect match. Om tre veckor är det 2 år sedan Dagen D - när allt hände. När vi efter 32 års vänskap blev ett par.... Vi pratar ofta om det - vad var den utlösande faktorn? 


Det finns aldrig exakta svar - det vi enats om är.. timingen.. Universum gav oss en tid och en plats.. och en möjlighet.. och vi tog den.. utan att ens tveka... Så här står vi nu.. 


Idag, blev en fantastisk dag. O väckte mig med att ge mig mina välbehövliga 10 minuter för att riktigt vakna... Sedan serverades det frukost i vårt ljuvliga badrum, levande ljus, skumbad med rosendoft och nybryggt kaffe. Han tvättade mitt hår, masserade mina fötter och vi hade en total SPA morgon.... Halv elva valde vi att ta tag i dagen. Vi har hunnit massor... 


Vi har en gemensam nämnare och det är kärleken till att leva i naturen. Vi har beskurit träd, kapat med motorsåg, förberett, med HÅRT arbete, Valborgsbrasan i vanlig ordning. Handlat vackra växter och hallonbuskar till barnen.... MIN önskan var och har länge varit, en egen örtträdgård och egen rabarber... Nästa helg... blir de inköpta utensilierna nedsänkta i jorden tillsammans med vårt eget potatisland som uppgraderats från förra året. Kronjuvelerna Mandelpotatis, Sparrispotatis och en underlig finsk variant O ville ha ligger ny på förgrodd.... 


Behöver jag säga att i skrivande stund... efter en ljuvlig middag och skönt bastubad... Kan jag inte ha det bättre... I am in love with life....and in my husband...  And life is in love with me, and so is my husband... What else do you need... ??


Love / Cat 









Min enda mission just nu... är.. HUR får man rabarber att överleva?? Visst är den vacker?

Love / Cat 









Inga kommentarer:

Bloggarkiv