The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 23 april 2012

GOING NORTH...





Så var det dags igen... för en klinikchefskonferens i Oslo. Alla samlade, alla laddade - för mig blev resan inte en vanlig konferens utan ett ögonblick av reflektion, eftertanke och egen brainstorming. 


Efter ett kärt återseende med alla fantastiska Ellipse kollegor kom bomben strax efter lunch. 


Ellipse Klinikken finns inte längre. Vi är uppköpta. Vi har varit ägda av ett riskkapitalbolag sedan flera år och vetat att vi varit till "salu". Vad kostar kompetens? Vad kostar all investerad tid i att våra patienter mår bra, får optimal service och ett personligt bemötande? 


Svaret är - att det är priceless.. Just nu är nyfikenheten det som står närmast kring hörnet!! 


Vår framtid är numer en oknäckt nöt. Undrar om det krackelerade skalet innehåller något riktigt gott... 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv