The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 9 april 2012

SLIDESHOW......

Jag har alltid haft som policy att aldrig publicera bilder av mig själv från tävlingstiden. Det har ingenting att göra med att jag är blyg, eller har något att skämmas över... Tvärtom. Efter avflytt från min gamla lägenhet tog jag beslutet att slänga alla prispokaler och har egentligen aldrig haft några riktigt bra bilder från min tävlingar utom de som publicerats i tidningar m.m. Jag lever i nuet så då var det inte viktigt för mig. 
Den som fick mig på andra tankar var O. Vi har vår eget gym i Paradiset där helgens gåva blev en egen Memory Lane. Det förstärktes av att jag hittade så många bilder från mina förberedelser i album jag inte ens kom ihåg. 


Kontentan blev en slideshow och ett ihop plock av bilder, inte av högsta kvalitet då jag själv inte har originalen, men ändå... de finns där... Jag hann kasta 4 av pokalerna, men några har jag kvar. Jag är en person som aldrig stannar kvar i en situation utan går alltid vidare. Så för mig är den eran över. Men jag måste medge... Det kittlar lite tävlingsådran när jag ser bilderna. Då ska ni vet att jag stod på en tävlingsscen första gången när jag var 36 år gammal. Då med bl a Klaudia Larsson som medtävlande. Vi hade samma poäng. Hon blev sedermera proffs och tog världen med storm. Så någonting borde ju varit bra utifrån mina anatomiska och symmetriska utgångslägen. 


Jag håller fortfarande på att tänka över OM jag ska lägga ut någon bild. Bilder på priserna - No probs.... Men idag är jag en annan person... Fortfarande hårt tränande, fortfarande i bra form för att vara snart 50 år. Men det har inte med det att göra. Och missförstå mig rätt - jag älskar att se vältränade, symmetriska, fantastiska atleter, men med tanke på vad jag jobbar med känner jag ibland att jag ser och arbetar med så många med BDD, ortorexi, ätstörningar och diagnoser som kommer utifrån ideal som förvisso ibland är fantastiska, men som så många betalat ett väldigt högt pris för. Därav min dualism. 


Jag lovar att när jag fattat beslutet.... kommer det att märkas.. En sak är dock säker. Jag kommer att ha min hörna... i Paradiset som min egen slideshow som bekräftelse mer över att ALLT är möjligt, bara du vill!! 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv