The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 22 september 2010

STARTSKOTT!!

Idag kommer Henri.... min "Kitchen interior designer"...... Spännande!! Denna vecka känns som en nystart av livets samtliga ingredienser. Vi klarade den spännande upphandlingen inför "Den nya, innovativa Ellipse Klinikken" jag skrev om förra veckan, med bravur! I oktober kommer besked....... Åhhh håller tummarna - DET blir ettt professionellt  lyft yrkesmässigt!!

Jag har en underbar lite dotter som nu är rejält insparkad i livet som "nolla"!! Förskolan älskar henne och hon älskar dem... Första tanden är tappad och hon är en stor tjej nu... Stoltheten brinner i mitt hjärta!

Jag har dragit igång projekt Extreme homemakeover..... Äntligen!! Igår införskaffades tyger, kuddar och intressanta detaljer till mitt sovrum som nu intar en orientalisk budoir skepnad i aubergine, cerise och guld.... Sammet och siden blandas med förgyllda detaljer där en gigantisk Budda nu vakar över mig i "THE BED"....

*Inspirationen startades av att jag och min fina vän tillsammans renoverat, redigerat, diskuterat och manifesterat detaljer i hans hem där jag får äran och förtroendet att välja och vraka detaljer, sytt och skapat så självklart spred sig energin i mitt hjärta även till mitt hem. Nu sprakar det av liv och lust och det kommer bli så bra... Varje detalj, varje accessoir, varje färgval är skapat i urkraften som bara kan komma uifrån sann kärlek.... Det är därför  det bli så vackert!!!

Nu väntar.... Henri..... Time to make things happen!!

Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv