The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 10 september 2010

PERFECT PINK HOUSEWIFE?????


Mitt i karriären... mitt i ett spektakulärt scenario där verksamhetsutveckling, stora beslut och framtiden lyser som en sol i mitt ansikte inser jag att jag även intagit en annan dimension av identitet.... En sida av mig själv som jag fullkomligen älskar!! Den har alltid funnits där, den har legat och grott som ett litet frö utan vatten och näring i 47 år. Efter att ha fått näring, kärlek, vatten och en anledning till att fröet inte bara ska bli en planta, vilken som helst - har jag nu funnit den sista pusselbiten i hur livet blir helt.

Min mor har alltid sagt till mig att jag är en ganska tuff, rak, förvisso enkel att kommunicera med, mer på ett manligt sätt, men även med viss brist på empati när det gäller att bejaka kvinnliga ältanden om relationer och avundsjuka på andra människor. Enkelt sagt - jag gillar inte skitsnack!! Det jag inte kan säga till den åsikten avser - är jag hellre tyst.



Jag har förmånen att idag arbeta som ansvarig klinikchef på Ellipse Klinikken - ett innovativt, kraftigt växande företag där målet är att tälja guld, skapa verklighet av drömmar med hjälp av kunskap och kompetens, och är välsignad med ett arbetsteam där vi har högt i tak - vi har ett fantastiskt jobb där vi varje dag gör människor lite vackrare, stärker deras självkänsla, förändrar, justerar och skapa drömmar till realitet... Och samtidigt har otroligt kul tillsammans som kollegor... Mina systrar, mina själsfränder... Mina UNDERBARA väninnor och fantastiska medarbetare!!

Mitt i allt detta har jag hittat min oas - mitt paradis... Där luften jag andas är en renare luft än jag någonsin känt... Jag insuper entreprenörskap, lever i en kreativitet och njuter hejdlöst av att bara lyssna på de briljanta idéerna och tankarna som bollas över middagbordet i en rasande fart... Detta blandat med varm omtanke, kärlek, respekt, humor och en närhet få förunnat.....
I am so blessed....

Efter långa hårda arbetsdagar, med mycket ansvar, förtroendebyggande och en enastående möjlighet att få ägna delar av sin vakna tid till det som är mitt kall... Att få arbeta med det jag älskar, brinner för och under hösten kommer att innebära en otrolig utveckling.... händer en märklig företeelse....
Jag har införskaffat en tuggummirosa mysoverall, precis som den Anna Anka bär i Hollywood Housewives... precis som den som Gabi i Desperate Housewives bär.... Jag är varken desperat eller i Hollywood.... men det som är speciellt... är.... att den är KVAR i Paradiset... väl accompagnierad av en ROSA tandborste......

Hur gick DET till ??

Livet är en balansgång..... När jag inte kör min laser som en Ferrari.... är jag den perfekta husfrun... i förd rosa sammetsmys..... Yin & Yang... The perfect match....

Love life....... !!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv