The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 18 februari 2010

TAKING CARE OF MYSELF!!

Känner du som jag.... att man ibland försummar sig själv?
Idag... ägnade jag min dag efter att ha arbetat klart, tid.... bara för mig själv!!  Har för första gången på ett halvår... (ja faktiskt) varit hos en frisör, ljuvliga Corinne - hos  Corinne & Friends!!!
Vilken lyx, vilken härlig känsla!! HUR kan jag ha försakat att ta hand om mig själv så som jag brukar? Ja... det är klart att min skilsmässa och flytt orsakat det stora tomrummet.. Men idag var startskottet!! Igår kväll gjorde jag en kemisk peel - Jessner solution, som ger hudföryngring, bleker pigment, jämnar ut hudfärgen och ger en fantasktiskt lyster!!! Idag - total makeover hos Corinne... Jag hade en idé om hur jag ville se ut... en lite busig page men med 80-tals fönade in OCH utåtfönade lockar... Det tog henne 15 minuter att bara..... förstå läget.. Har nu en look som är så.... grymt snygg!!! JAG är fantastiskt duktig på hud, men uppenbarligen usel på hår... så nu har Corinne ordnat min hår garderob, med alla tänkbara produkter som ska få mitt hår lika omhändertaget som min hud..!!!! Tack underbara Du... I look FAB!!!

Med facit i hand... kan jag bara säga... Investera i bra hårvårdsprodukter OCH en fantastisk frisör!!!! Tnx babe.. I LOOOOVE IT!!!
När jag kom hem fortsatte renoveringen med nylackade naglar, dusch och insmord med ljuvliga aromatiska oljor.... NK shoppingen fick vila då jag prioriterade denna kväll till mitt .... hår!!!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv