The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 23 februari 2010

AND AS FROM TODAY...... I AM A COMPLETELY DIFFERENT PERSON..... ENJOY IT.... OR NOT...

Alla har ett val... alla har möjligheten till att påverka sitt liv....
Det är HUR vi gör våra val som spelar roll. Om Du tror att du kan förändra världen genom att bara se andras fel och brister kommer Du aldrig nå länge än där Du är idag. Om Du istället väljer att se till Din egen person och vad Du kan göra för att bli en bättre människa... Ja, då börjar Du förstå hemligheten... sanningen om meningen med livet. Det finns inga tillfälligheter, allt har en mening... Min process började på riktigt igår. Under flera år har jag studerat, forskat, undersökt och grävt djupt i min egen person och de som finns mig närmast och runt omkring mig. De två dagar jag legat nedbäddad i ett komaliknande läge med nästintill feberhallucinationer var en del av den resan..

Jag fattar dagligen beslut i mitt jobb som ansvarig chef över personal, drift och utveckling. Jag fattar dagligen beslut i mitt hem, för mina barn och ta ansvar för de konsekvenser mina beslut innebär... Den resa jag påbörjade för många år sedan tog manifest i ett beslut i går... Att jag från och med idag, kommer leva efter de naturlagar jag äntligen landat i. Det som fungerar, det gör att det kommer att kosta, vänner, eller egentligen "så kallade" vänner och relationer med människor som inte genererar i det som är MINA mål.

Men så kommer det att bli - i dag var första dagen.... Magisk - Annorlunda - Will - Want- DO!

Det jag kommer att vinna genom ärligheten mot mig själv kommer ge tusenfalt tillbaka!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv