The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 26 februari 2010

REBELL!!

Idag föll ännu ett löfte på plats...

Min fina kollega Stina berättade om ett möte med en speciell kvinna med en unik personlighet och unika citat... Ett av dem var " Umgås man med lejon så ryter man som ett lejon"...

Vi människor är alldeles för vana vid att vara anpassningsbara, snälla, tysta och snacka skit i korridorerna. Varför går vi inte direkt på källan? Prata med din chef, Din man eller de vänner du inte delar åsikt med eller känner irritation över. Hur ofta står vi upp för oss själva och verkligen säger vad vi egentligen tycker? Vi i Sverige har en hög acceptansnivå och underskattar oss själva allt för ofta. Istället låter vi oss bli nedtryckta och låter inte våra röster höras.. Vi väljer den enklare vägen och tar ut vår frustration över det som egentligen inte är orsaken...

Handen på hjärtat... VEM vill ha en person utan egen vilja.. Det kreativa, konstruktiva skapas genom olika aspekter, åsikter och diskussioner om samma saker.. Våga lätta Ditt hjärta till Dina barn, din familj och dina vänner om vad du vill, vad du tycker och visa vem du egentligen är, istället för att vända kappan efter vinden. Du slipper energitjuvar, du slipper människor du egentligen inte vill ha i ditt liv utan attraherar istället de som ser dig som den starka, karimatiska människa du är i hjärta och själ.... Mitt löfte till Dig och mina nära... är.... What you see and hear... is what you get... Like it or not!!

I am no longer in thee comfort zone!! I am... just ... ME!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv