The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 20 februari 2010

EXITING WEEKEND!!

Så är den äntligen här..... den efterlängade helgen!!

Fredagen var som vanligt helt hysterisk på kliniken. Men vilket dreamteam jag har! Allt flöt på och våra patienter lämnade oss med ett leende på läpparna inte bara över att blivit lite vackrare utan även för att vår stämning på kliniken smittar av sig och värmer deras hjärtan lika mycket som våra. Jag blev som vanligt kvar sist då min sista patient ville påbörja en peelingserie direkt. Jag valde magisk peel som ger omedelbar djuprengöring, sätter fart på celldelningen, reglerar stora porer och fet hud - direkt efter behandlingen känner man verkligen att det händer massor! Nu ska hon komma en gång i veckan och målet i hennes fall är att minska ålderstecken och en grovporig hy till en hy som blir mjuk, smidig och fräsch.

Denna vecka satte vi igång med en kampanj på Botox och Restylane. 20 % på alla behandlingar! Gissa hur många som vill bli fräscha till den stundande våren! Telefonerna har gått varma! Erbjudandet gäller till den 12 mars.

Under den senaste veckan har jag ju även testat lite nya hudvårdsprodukter, bl a  Age Intervention Primer och Transision serum från Jan Marini. Är makalöst nöjd med resultatet hittills. Jag brukar normalt använda en flytande foundation men har denna vecka helt uteslutit det och istället testat deras nya mineralmakeup från Minerologie


Tro det eller ej... Jag ser en otrolig skillnad bara på vecka i takt med att den peelen jag gjorde för nån vecka sedan nu börjar ge resultat. Kombinationen ger en otroligt fin lyster och det känns bra att kunna rekommendera och sälja bra underlagsprodukter i kombinationer med hudvård och behandlingar. Produkten jag testat är loose & pressed powder med hög spf.

Lördagen skulle ägnas åt en trevlig annorlunda företeelse. Jag några vänner och min underbara son gick på....... Rammstein konsert på Globen - WOW! Vilken fantastisk föreställning. Jag och Calle var förmodligen äldst men vi hade vansinnigt kul när vi headbangade oss igenom kvällen. Sen kom det mindre trevliga -  att ta sig HEM i snökaoset..



Jag, sonen och vännerna på ett fullsatt Globen!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv