The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 5 februari 2011

JUST A STATEMENT....

Jag har precis  insett att en av mina absoluta styrkor är mina vokabulära labyrinter som ger inspration och mersmak och som uppenbarligen sprider ringar på vattnet världen över. Sedan en tid finner jag mina statusuppdateringar från Facebook, mina kommentarer från minnesvärda fotoalbum och tänkvärda ord personligen levererade till nära och kära..... kopierade, plagierade och använda i alla dess tänkbara former. Jag är stolt över att/om jag är en förebild och en inspiratör för hur man använder livets olika modus i andra människors relationer och liv. Men vore även tacksam för om jag fick en feedback på att inspirationen kom.. just.. från.. mig... Mitt liv ägnas åt en förbehållslös kärlek och jag gläds åt andras lycka... Men förundras ibland över hur enkelt det är att "stjäla" ord, citat och upplevelser från någon annan. Stjäl man pengar, patent eller Gud bevare mig, någons man eller pojkvän, ses det inte med blida ögon. Mina ord och det jag dedikerar mina nära och kära... neeeej.... självklart kan man inte ta patent på lycka, men det skapar en fundering i varför man applicerar någon annans känsla i sin egen verklighet? Kanske är jag inspiratören eller uppslagsboken som gör ordets makt möjlig att använda för att skapa en egen närhet?

Det berör mig inte, men förundrar... Och min innersta önskan är.... att alla är sin egen lyckas smed och förhoppningsvis kan ge uttryck för det....

VEM vill vara en Copycat??

Tänkvärt.... Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv