The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 20 februari 2011

BLESSINGS...


När man har intensiva veckor, tuffa arbetsscheman och många åtaganden är det nu för tiden av stor vikt att få vila, lugn och ro och helger med mina nära och kära för att få balans i tillvaron.
När jag var yngre spelade det inte så stor roll, partylivet hägrade och min energi har alltid varit en av mina största tillgångar.


Insikten om Hemligheten bakom ett lyckligt liv är ganska enkel - älskar man sig själv, tar vara på sina egna behov och lever ett liv där ansvaret för sin egen lycka inte baseras på någon annan, då är man en bra bit på väg. Alla människor har mindre bra dagar, alla har vi våra brister, men mitt knep när dagar som börjar "fel" inträffar - boostar jag helt enkelt om starten på dagen.



Jag är en sann anhängare av "The law of attraction" - att man genom att kontrollera sina tankar kan uppnå och åstadkomma vad som helst i livet. Att visualisera det du önskar i ditt liv i form av kärlek, arbete och karriär, vänner, boende - att se det du önskar i ditt liv som om du redan var
där.

Jag arbetar dagligen men människor som i de flesta fall har något som stör deras energimönster till att skapa grunden för en negativ energispiral. Har Du inte självkänslan och är grundad i din egen trygghet kan du heller inte attrahera in rätt typ av människor, göra rätt val eller nå din drömmars mål.

Vad som begränsar kan variera - dålig hy, negativ kroppsuppfattning eller låg självkänsla. Rent medicinskt kan jag bidra med massor av kunskap inom hur Du sköter och behandlar Din hud, hur Din kropp fungerar och framförallt vad du saknar så dina hormoner och funktioner är på topp. Men jag kan även inspirera Dina tankar till att kreera underverk. Visste Du att vi varje dag har ca 65.000 tankar, ord och funderingar som passerar vår unika hjärna och sprider positiva eller negativa effekter i vår kropp och själ. Självklart speglar detta även våra beteendemönster.

De flesta av dessa tankar består ofta av negativa tankar om andra, ett fokus på att andra beter sig konstigt eller att Du inte förstår att de inte tänker, fungerar eller gör som Du. DET är det första steget på vägen mot ett optimalt liv. Att tömma hårddisken på onödig information och istället fokusera på att lagra det som får oss att må bra. Fokusera Dina tankar på vad och vem som Du mår bra av att ha i Din närhet och vem som gör att  Du känner att du växer och utvecklas igenom istället för att samla på energitjuvar. De har Du fått som ett naturligt träningsläger för att lära Dig selektera i livet.

Visst har min livsväg varit otroligt brokig. Visst har jag fallit för fel män. Visst har jag fattat otroligt korkade beslut och sett med avundsjuka på människor som i mitt tycke egentligen det inte varit något fel på utan problement har egentligen legat hos mig. Hade jag fokuserat på HUR de människorna agerat ut emot världen hade jag förmodligen lärt mig mer om hemligheten och definitivt mycket mer om mig själv.

Vändningen kom när jag slutade vara arg, ledsen och känna mig felplacerad, arbetsmässigt, relationsmässigt och positionsmässigt i livet. Vändningen kom när jag bestämde mig för hur JAG ska vara och sträva efter för mål och ett av dem var att vara en förebild för andra. Att dela med mig av positiv energi och varma tankar och vara ett startskott för ett bättre liv för de som kommer i min väg. Den payoff jag nu fått är långt mer vidunderlig än jag någonsin kunnat ana.

Men du - medge att medan du läser dessa rader tänker du fortfarande och ibland att - ja,ja.... lätt att säga - hon som har hittat kärleken, lever en otroligt gott, rikt liv, har en fantastiskt utvecklande arbete och så många fina vänner, medge att du känner tvivel till att du inte riktigt tror på det jag skriver, att det låter lite för bra för att vara sant? Jag säger inte att det är solklart - det krävs ett livslångt arbete med SIG SJÄLV för att uppnå Nirvana.



Det är ibland ingen trevlig väg - men jag lovar - när du hittar skatten vid slutet av regnbågen - då VET du att du gjort rätt, och att allt du har bakom dig haft en mening och lett fram till där du står idag..

Jag är ödmjuk inför mitt liv så som det ser ut nu - jag är tacksam över alla möten med människor jag haft under åren - I am so blessed.....

Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv