The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 17 februari 2011

CHANGING THE WORLD WITH MAGIC...

....Am a hardworking girl in a new dimension.... going into the magic tatoo business... ♥ Time to change the world again... ♥

Så var det äntligen dags att påbörja det jag så länge känt är mitt nästa steg i utveckling/utbildning. En helt fantastisk kurs med den bästa lingeristen i Skandinavien - inom området mikropigmentering/tatuering. Då jag dagligen i mitt arbete på Ellipse Klinikken arbetar med patienter som har behov av att kamoflera ärr, skapa nya ögonbryn efter olyckor eller återskapa konturer på läppar som är assymetriska eller rekonstruera nya konturer efter t ex operationer vid gomspalt/harmynthet.

Jag gick en utbildning i detta för många år sedan så teknikerna har utvecklats enormt och jag startade med grunderna och fick sedan mycket information om tekniker som blir perfekta att använda som komplement inom vår verksamhet.

Solvår Hegge är en otroligt härlig kvinna, med humor blandat med en enorm kunskap och det har varit en ren njutning att få arbeta med henne och vi har spännande planer för framtiden!

Läs gärna hennes blogg om kursen och all info Du drömmer om när det gäller detta unika hantverk.

http://sols.blogg.no/1297970111_leppepigmentering_i_f.html


Detta lyfter kliniken ytterligare en nivå och i kombination med vår ISO certifiering skapar detta möjligheter som jag knappt kan bärga mig från att sätta igång med...

Här kommer ett litet bildcollage över veckan som gått.....


Ameia - en fantastisk maskin med så många naturliga vackra färger..
Min första patient - blond med ljusa ögonbryn - här behövdes både färg och form ses över.

Tillsammans valde vi "Pearly Blond" - en av de ljusare kulörerna. Det är färgen till höger. När man utför mikropigmentering görs momenten i 3 omgångar med 4-6 veckors mellanrum. De första dagarna kan färgen upplevas som väldigt stark, men ca 50% försvinner så vid omgång två kan man tatuera in en mörkare nyans om man så önskar. Det är alltid bättre att börja med en ljusare ton om man är osäker och korrigera i efterhand till mörkare, än tvärtom. Har man valt en mörk färg är det svårt att få en ljusare nyans.
Att forma ögonbryn kräver inte bara exakta mått för att skapa en symmetri - det krävs ett konstnärligt sinne och noggrann konsultation med patienten så man uppnår ett önskat resultat och realistiska förväntningar.

Detta är resultatet efter första omgången. Man går över brynen med"stråteknik" i 3 omgångar. Här är även brynet plockat på överskottshår då utgångsläget var något assymetriskt.
Vilket fantastiskt lyft där lite mer markerade bryn framhäver dessa vackra ögon, eller hur?



Det krävs en stadig hand och enorm precision för detta hantverk, men är så otroligt kul att arbeta med.


Kvinna med nedre eyeliner sedan tidigare - önskar nu komplettering med övre linje - här är det viktigt att bevara hennes fantastiska ögonform och inte dra ned linjen för mycket..

Korrekt fixering är hemligheten bakom exakt raka linjer!!


Otroligt läckert slutresultat!!



Ett underbart "case"... En så vacker kvinna men med avsaknad av kontur och väldefinierad läppform.... En njutning att skapa en helt ny form och kvinnlig sensualitet... This is the " before"...


Sett från sidan.... lika viktigt att iaktta alla vinklar för bästa resultat...

Creating new shapes.....

Full lip tattoo.. Kontur som korrigerar assymetrier och skapar illusionen av en perfekt mun...
Notera att 50 % av färgen faller bort efter första gången... Det krävs 3 omgångar med 4-6 veckors mellanrum för optimalt resultat. Slutresultatet efter denna tatuering med Antique Rose blir en ung, fräsch naturlig läppton...



Vilken skillnad!!! JAG är nöjd med min kreation, och vet att min patient i slutändan kommer älska sina nya läppar..
Vill man och önskar större volym är det optimala att fylla dem 4-6 veckor efter att ha skapat dn nya formen, med mer färg eller en filler som Restylane....
What are you waiting for - just DO it !!!

Välkommen att boka tid för konsultation och behandling - Vår kompetens - Din trygghet!!


Love (The Lingerist - Cat Ink Ltd)


Inga kommentarer:

Bloggarkiv