The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 5 februari 2011

THE IMPORTANCE OF BEING A PART OF IMPORTANT THINGS...


Har trotsat värk och lindad arm och arbetat så gott det går som med vissa inskränkningar såklart. Denna vecka har varit innehållsrik på många sätt men en viktig dag var klinikchefsmötet i Oslo i onsdags. Jag har arbetat på Ellipse Klinikken i 7 år och älskar verkligen mitt arbete. Vi har bytt ägare, vi har ändrat vår företagskultur och profilerat vårt varumärke till det som börjar blomma som en vacker champagnefärgad ros ifrån att det en period kändes som om allt rycktes upp med rötterna ur jorden.


                               

Vi är inne i en expansionsfas där alla pusselbitar är viktiga - personal, kompetens, utveckling och framförallt - icke att förglömma - vi bedriver en verksamhet som bör vara lönsam som alla framgångsrika företag borde vara.

Jag känner verkligen att jag är en viktig pusselbit i denna process. Att föra klinikens verksamhet framåt, uppåt och emot nya mål. Vi arbetar med ny hemsida, ny facebook sida och jag kommer fortsätta skriva för http://www.improveme.se/ i Skönhetsrådet men med lite mer fördjupning över de frågeställningar om hud, behandlingar, hälsa och holistiskt tänkande som otroligt många letar kunskap och förståelse om.

Vår nya hemsida har vi alla klinikansvariga och ledning varit delaktiga i genom att ta fram de viktiga värden som våra patienter ska finna så intressanta och förtroendebyggande, den beskriver vår kompetens och det som särskiljer oss från andra kliniker.

                               


Det är viktigt att vara en del av en viktig sak och att känna att det man arbetar med och brinner för också är det som gör att Du gör andra människor glada, inspirerade och nöjda med vad Du åstadkommer. Det sprider positiv energi som ger Dig tusenfalt tillbaka..

Jag är STOLT över att arbeta och vara klinikchef på Ellipse Klinikken http://www.ellipseklinikken.se/
Följ mig här, läs vår hemsida, gå med i FB gruppen (den svenska lanseras på tisdag) och ställ gärna frågor här eller på http://www.improveme.se/ eller varför inte ge mig input på vad DU vill veta mer om!!



Varmt välkommen - ha en underbar dag Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv