The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 13 september 2012

LOVE, PASSION & THE MOST BEAUTYFUL WEDDINGDAY..

Vi lever ett bra liv. Vi har ett helt fantastiskt liv tillsammans. Vi, som familj, med våra barn. vi är friska, saknar inte mat på bordet, skrattar ofta och mycket och ägnar kvalitetstid åt varann. 

Sedan är det VI - VI som i jag och O. Den dagen jag klev in genom dörren till Paradiset första gången, blev en början till en resa som aldrig tar slut. Efter 33 års vänskap förvandlades Grodan till Prins efter en oplanerad kyss och strax därefter fann jag den vita hästen som vi tillsammans rider framåt på i en rasande fart. 

I helgen har vi firat vår första Bröllopsdag. Med stort B!! Vi har ägnat en långhelg åt varann, kärlek och äventyr i Palma, Mallorca. Det är den bästa resan vi gjort tillsammans. Och ja, vi har rest mycket, galet mycket. Vi har förmånen att arbeta tillsammans och kan förena nytta med nöje så ofta det går. 

Denna gång lämnade vi allt utom varann och skapade ett himmelrike av upplevelser, romantik och äventyr. Vilka dagar, vilken helg! Att leva med min makalösa man, som aldrig upphör att överraska, är en upplevelse i sig. Precis när man tror att man vet vad som komma skall, dyker något oväntat upp. Vi har ätit underbart gott, druckit ljuvliga viner, njutit av smaragdgrönt vatten, sol och upplevt en ö sedd från en nedcabbad BMW. Checkat in på ett slott, druckit champagne på taket och strosat i gränder. Träffat underbara människor, nya och gamla bekantskaper och ätit tapas på ett torg mitt i det outforskade.

Man hade kunnat säga att en sån här resa är perfekt för att fylla på kärleksreserverna. Att bli som nykär igen. Men när man känner så djupt för varann som vi gör, svämmar nästan kärleken över när den får så mycket näring. Närhet, glädje, njutning, värme - allt blir så starkt när man lever så intensivt i lyckorus. Många undrar säkert om vi aldrig har en vardag? Svaret är enkelt - förmodligen mer vardag än de flesta. Med arbete, skolor, läxor och tre barn, rutiner och tider att passa. Men vi är oerhört duktiga på att ha små guldkanter varje dag, om så bara en kyss, en beröring, ett leende, ett hemligt sms. Eller möta varann med dukat bord, tända ljus och ett gott glas vin... en tisdag. 

Jag är en mycket lycklig kvinna som vilar i starka armar hos min man. Även han en mycket lycklig man. Där passionen aldrig vilar, där det vackra bejakas och tryggheten bor, som en fruktbar investering i ett långt, lyckligt liv. 

Pics are coming...

Love / Cat


Inga kommentarer:

Bloggarkiv