The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 3 september 2012

LIVIN´DAYLIGHT...



Det är precis som taget ur James Bond film. Magin, spänningen, passionen och självklart med en egen agent som väntar hemma. 

En dag på nya jobbet börja anta vägar som gör mig nyfiken som en spion. Att inte veta facit, utan att ha förtroendet att få leda, styra och kreera gör mig än mer säker på att det var ett klokt beslut. 

Beslutet som tog mig in på en ny väg. Det är lite Live and let die över det hela. 
Eller Diamantfeber... eller varför inte The Golden Girl..


Jag älskar att leva livet i ett levande dagljus och en gyllene glamour kantad av extremt hårt arbete. 

Jag har tillträtt en roll som verkställande direktör i njutningens tecken. Att träffa min personal, få dela idéer, visioner och framtid med ett kompetent team är fantastiskt. Att förmedla att vi alla ska jobba mot samma mål och HUR vi ska nå dem är en utmaning. Känslan som infinner sig efter ett anförande när jag som belöning får ett stort TACK är obeskrivligt härlig.

Mina dagar fylls av ett nytt ljus, det gamla har brunnit ned, passionens låga försvann i samma utblås som när jag kände att min vision inte längre delades med dem som borde brinna med den vackraste lågan. 

Med det kanske är så det ska vara.. Precis som vid olympiska spelen där elden tänds och på ett traditionsbundet sätt skall brinna precis som hjärtat bankar hos atleterna under hela OS. 

My heart and mind is on fire... And so is my mission.. Det känns som om solen kommer lysa länge nu..

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv