The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 5 april 2015

EVERYDAY MAGIC....


Veckans glädjefnatt: 

- Jag och våra fina tjejer har börjat träna tillsammans. Löpning längs Norr Mälarstrand var en av höjdpunkterna, det andra var premiärpasset på Friskis & Svettis. Jäklar vad duktiga de var!

- Jag har firat min underbara väninna Annas födelsedag på Grand. Numera är kvalitetstid en riktig livsbonus där varje dag räknas. 

- Jag har anmält mig och tjejerna till "The Colour Run" ett galet roligt lopp där man springer 5 km i vita kläder och får färgpulver slängt över sig under loppets gång. Man springer dessutom i tyllkjol - bara en sådan sak!! Titta och njut här

- Jag har nu hela 9 peruker i min kollektion och njuter hejdlöst av att aldrig mer ha en "Bad Hairday" 

- Mina smaklökar fungerar av någon underlig anledning magiskt bra! ALLT jag äter smakar himmelskt gott. 

- Jag har fått en lyckoamulett i en vacker brun sammetspåse skickad till mig av en okänd kvinna. Amuletten innehåller helande örter och en hemlig bön. Jag sover med den och bär den i handväskan. Så tacksam och lycklig över det fantastiska stöd jag får av kända som okända - den energin är ovärderlig!

Veckans Berg-och-dal bana: 

- Jag har fått min första operationstid - skönt att första steget mot att bli fri från Inkräktaren är planerat - men insikten över hur stort ingrepp det blir är lite skrämmande. 

Jag lever helt enkelt efter devisen - Inget ont som inte har något gott med sig! 

Love / Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv