The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 19 oktober 2012

ONCE AGAIN... LIFE IS TAKING CARE OF EVERYTHING FOR ME..


Jag borde verkligen vet bättre. Jag borde skämmas som inte låter min vilja styra min väg. Jag kan inte räkna det antal gånger livet haft planen klar och jag har bara iskallt inväntat min tid. EFTER att förstått att det är jag som skapat oredan. 

Varje gång jag tvivlar, varje gång jag oroar mig ser ju livet till att tillrättavisa mig. Kanske inte alltid på en gång, men det är ju det som är hemligheten. Ibland ställs man inför situationer där man inte känner sig bekväm, inte känner sig tillfreds utan har den där gnagande känslan av att något inte är som det ska. 

Denna gång vet jag var felet ligger och återigen denna gång, blev jag faktiskt lite överrumplad över den vändning som nu kan ligga i pipeline. Jag har fortfarande inga svar, men jag vet vad jag måste göra. 

Fatta de svåra beslut som bara baserar sig på känslan.... Ingen logik, inget facit, men som bara måste göras. 

Önska mig lycka till. Det bara måste gå...

Love / Cat 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv